۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۶۹۸۱
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

امیدواریم برکات حوزه‌های علمیه خواهران بیش از این نشر و گسترش پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با بیان این‌که نقش حوزه‌های علمیه در تربیت خواهران بسیار اساسی است و آینده، آینده‌ای بسیار نویدبخش و روشن است، گفت: الحمدلله امروز به برکت نظام اسلامی و اهتمام مسؤولان به ویژه رهبر معظم انقلاب شاهد رشد روز افزون حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور هستیم و امیدواریم برکات حوزه‌های علمیه خواهران بیش از این نشر و گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری  با بیان این‌که نقش حوزه‌های علمیه در تربیت خواهران بسیار اساسی است و آینده، آینده‌ای بسیار نویدبخش و روشن است، گفت: خواهران نقش عظیمی در ترویج معارف اسلامی و تربیت افراد جامعه دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران از برکات بسیار مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب هستند و رهبر معظم انقلاب بسیار بجا این حوزه‌ها را پدیده عظیم و مبارک نامیده‌اند.

 

وی با بیان این‌که به برکت نظام اسلامی درهای بسته‌شده چند قرنه علوم و معارف اسلامی بر روی خواهران باز شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران بانو امین اصفهانی است که در اوج اختناق و دوره رضاخان در عرصه کسب معارف الهی و اسلامی تلاش کرد، به اوج رسید و نمونه شد.

 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به این‌که رسالت حوزه‌های علمیه خواهران تربیت بانوان تحصیل‌کرده و مجتهد است، ادامه داد: الحمدلله امروز شاهد این هستیم که هزاران بانوی فرهیخته در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل و فعالیت‌های دینی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: خواهران که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دادند چرا باید از این معارف محروم می‌شدند به ویژه با نقشی که خواهران در امر پرورش و تربیت فرزندان و افراد جامعه دارند.

 

وی با بیان این‌که نقش حوزه‌های علمیه در تربیت خواهران بسیار اساسی است و آینده، آینده‌ای بسیار نویدبخش و روشن است، گفت: هر یک از خواهران که معارف را کسب کردند و به جایی رسیدند خودشان یک منبع نوری از معارف الهی می‌شوند و در هر زمان و مکانی نورافشانی می‌کنند.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: علوم اسلامی، علومی است که جاذبه فراوان دارد و دنیا تشنه این حقایق است.

 

وی بیان داشت: وقتی تعالیم قرآن، سنت نبوی و اهل‌بیت(ع) به گوش جهانیان می‌رسد، زیر و رو می‌شوند و به دنبال گمشده خود می‌گردند و آن گمشده در دین اسلام است، زیرا پایه و اساس مکتب اسلام توحید ناب و توجه به معاد و آخرت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان این‌که دین اسلام تمام نیازهای زندگی بشر در ابعاد اخلاقی، معارف اجتماعی، خانوادگی، معاملات و ... را مورد توجه قرار داده و دریایی عظیم است، تصریح کرد: دلیلی نداشت که خواهران از این نعمت محروم باشند.

 

وی ادامه داد: الحمدلله امروز به برکت نظام اسلامی و اهتمام مسؤولان به ویژه رهبر معظم انقلاب شاهد رشد روز افزون حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور هستیم و امیدواریم برکات حوزه‌های علمیه خواهران بیش از این نشر و گسترش پیدا کند./998/د101/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

 

ارسال نظرات