۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۹۷۰۳۷
آیت الله طبرسی:

قمه زنی بزرگ ترین انحراف در عزاداری حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از قمه زنی به عنوان بزرگترین انحراف در عزاداری حسینی یاد کرد و گفت: دشمنان تلاش می کنند با ترویج این گونه بدعت ها چهره ای خشن از دین را در جهان معرفی کنند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران به تبیین ویژگی های شخصیتی امام حسین (ع) پرداخت و گفت: امام حسین (ع) قیام عظیم خود را به‌عنوان یکی از مصادیق احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است و شخص امام حسین(ع) بهترین فرد برای بیان این فریضه الهی است.

 

وی تصریح کرد: شناخت و معرفتی که ما از فریضه امر به معروف و نهی از منکر داریم با آنچه که امام حسین (ع) معرفی کرده است، از زمین تا آسمان متفاوت است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که منکرات به دو بخش ریشه ای اصلی و فرعی تقسیم می شوند، خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات سیدالشهدا (ع) این بود که زمانی وارد این عرصه شد به دنبال ریشه منکرات رفت.

 

آیت الله طبرسی از عاشورا به عنوان یک مکتب و فرهنگ اصیل یاد کرد و گفت: مداحان باید سعی کنند فرهنگ عاشورا را در قالب اشعار بر دل و ذهن مردم جاری کنند.

 

وی عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین(ع) و برگزاری مراسم در ماه محرم را از جمله عوامل زنده نگه داشتن قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: البته در مراسم امام حسین(ع) افزون بر عزاداری باید اهداف امام حسین(ع) و نهضت عاشورا به درستی تشریح و شناخت جامعه نسبت به این قیام روزبه روز بیشتر شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از قمه زنی به عنوان بزرگ ترین انحراف در عزاداری حسینی یاد کرد و گفت: دشمنان تلاش می کنند با ترویج این گونه بدعت ها چهره ای خشن از دین را در جهان معرفی کنند.

 

وی تصریح کرد: سیدالشهدا تلاقی عشق و عقل بود، عشق مکانش احساس است، اما اوج عقلانیت و تعالی عقلانیت محض، عشق است که حسین (ع) آن را به جامعه بشریت اثبات کرد، بنابراین کسانی که می‌خواهند محفلی برای امام حسین (ع) برگزار کنند باید بدانند که مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام حسین(ع) درس حریت و آزادگی را به همه عالم دارد و نعمتی که خداوند متعال به ما داده فرهنگ و حب اهل بیت(ع) است، ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشوراست و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود.

 

وی با بیان این که هویت شیعه به محرم است، گفت: محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند و از همین‌رو نیز در کانون توجه دشمن هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن می خواهد هویت محرم و عاشورا را از ما بگیرد، افزود: باید در کنار سینه زنی برای امام حسین (ع) نسبت به شناخت اهداف عالی قیام امام حسین (ع) نیز تلاش کنیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به سخنی از امام راحل که فرمودند: انقلاب ما از محرم شروع شد و این محرم و صفر است که اسلام و نهضت انقلاب را حفظ کرده است، بیان کرد: مراسم ایام محرم وصفر بود که رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد و به همین دلیل برگزاری این مراسم هر چه پرشورتر و در مسیر بصیرت دهی باشد بیشتر می تواند افراد جامعه را در مقابل نقشه های پلید دشمنان بیمه کند.

 

وی با اشاره به این که آحاد جامعه باید از ماه محرم و صفر در کسب معرفت دینی تلاش کنند، تصریح کرد: آنان با بهره گیری از واقعه کربلا می‌توانند با نحوه و چگونگی سیره زندگی سیدالشهدا(ع) آشنا شوند و آن را در زندگی خود عملی کنند تا به سعادت واقعی برسند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس با بیان این که امام حسین (ع) هرگز زیر بار ظلم نرفت، اظهار داشت: آحاد جامعه که پیرو این امام بزرگوار هستند باید این هدف را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و تحت هیچ شرایطی زیر بار زورگویی و ظلم‌ستیزی کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا و صهیونیست ها نروند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، خودسازی و تهذیب اخلاق را موجبات نجات انسان‌ها دانست و تاکید کرد: مبلغان باید حول سه محور اعتقادات، احکام و اخلاق تبلیغ کنند، زیرا این موضوعات کهنگی ندارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که عاشورا به معنای تولی و تبری است، ادامه داد: امروز تولی و تبری باید برجسته شود، دشمن را به مردم معرفی کرد و راه نفوذ دشمنان را بست که این عین عاشورا است./950/پ202/ج

ارسال نظرات