۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۰۳۹
مدیر حوزه علمیه برادران مازندران:

تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران مازندران گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران این بود که حوزه‌های علمیه برای تحصیل بانوان در ایران تأسیس شد.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه برادران مازندران
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه برادران مازندران، یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: در حال حاضر در برخی از کشورها نیز از برنامه تحصیل خواهران در علوم دینی الگوبرداری شده است و برای آموزش‌های دینی خانم‌ها برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.
 
وی با اشاره به این‌که 50 درصد جمعیت کشور را در همه سنین خانم‌ها تشکیل می‌دهند و نیمی از درصد نیازمندی‌ها به احکام، اخلاق و مسائل دینی مربوط به خانم‌ها است، اظهار کرد: چه کسانی بهتر از خواهران طلبه می‌توانند نیازمندی‌های دینی و معرفتی افراد را برطرف کرده احکام الهی را برای افراد تبیین کنند.
 
مدیر حوزه علمیه برادران مازندران ادامه داد: بسیاری از مسائل فقهی مربوط به خانم‌ها است و در گذشته علما می‌گفتند ما نمی‌توانیم این مسائل را به خوبی درک کنیم زیرا مبتلابه ما نیست و از این رو درک و فهم آن برای ما مشکل است، در همین راستا برخی از مراجع بزرگ یکی از افراد خانواده خود را که تحصیلات عالیه داشتند به عنوان مشاور قرار می‌دادند تا مسائل بانوان را به صورت کامل برای آنها تبیین کند.
 
حجت‌الاسلام طاهری با بیان این‌که ایجاد حوزه‌های علمیه خواهران در حال حاضر یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی بعد از نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان مازندران سالانه 20 میلیون توریست و گردشگر دارد، حوزه‌های خواهران در این استان فضای بسیار خوبی را ایجاد کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: نیروهای تربیت‌شده در حوزه‌های علمیه خواهران در حال حاضر بخش وسیعی از مراکزی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و مراکز اجتماعی را هدایت می‌کنند و از لحاظ فکری و معنوی مورد حمایت قرار می‌دهند.
 
مدیر حوزه علمیه برادران مازندران افزود: امیدواریم خداوند به مسؤولان خدمت‌گزار به حوزه‌های علمیه خواهران توفیقات عالی عنایت کند تا بتوانند با خدمات شایسته‌ای که انجام می‌دهند قلب امام زمان(عج) را شاد کنند و سبب پیشرفت و غنای فرهنگی جامعه به ویژه قشر زنان جامعه اسلامی شوند./998/د101/ف
 

منبع: مرکز مدیریت حوزه­های علمیه خواهران

ارسال نظرات