۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۰۴۳
آیت الله علم الهدی:

عزادار حقیقی در تداوم راه ائمه مرعوب طاغوت زمان نمی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) هرگز در برابر دشمن خشیت و نرمی نداشت و تا آخرین لحظات با حداقل نیرو و تجهیزات، محکم و استوار ایستادگی کرد و نه تنها تحت تأثیر تهدید و ارعاب دشمن واقع نشد بلکه عملا دشمن را خلع سلاح کرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس عصر امروز در مراسم سوگواری دهه اول محرم در مسجد العلی گفت: وظیفه ائمه اطهار(ع) در عصر خود، مقابله با طاغوت زمان بود و امروز وظیفه ما نیز افزون بر یادآوری مظلومیت ایشان و ابراز عاطفه و همدردی با مصایب آنان، مبارزه با طاغوت زمان است.

 

وی افزود: در پیش از انقلاب اسلامی، عده ای با این توجیه که وقتی طاغوت قدرتمند و احتمال پیروزی کم است، نباید خون مسلمانان را بیهوده ریخت، از مبارزه با رژیم شاهنشاهی خودداری می کردند؛ این عده که تعدادشان کم هم نبود، پس از انقلاب منزوی شدند اما در قالب یک اقلیت متحجر هنوز هم ادامه حیات می دهند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیات 172 و 173 سوره مبارکه آل عمران، اظهار کرد: این آیات شریفه که شأن نزول آن ها مربوط به غزوه حمراء الاسد در زمان پیامبر اکرم(ص) است، سه راهبرد مرزنشناسی در دفاع از دین، پیروزی مؤمنان در مبارزه با کافران تحت هر شرایطی و نیز استفاده دشمنان اسلام از شگرد تهدید و ارعاب در برابر مسلمانان را به عنوان تکلیف قطعی مسلمانان در دفاع از دین تبیین می کند.

 

قیام امام حسین تابلویی عینی و شفاف از تکلیف مسلمانان برای مقابله با طاغوت ها است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این راهبردها در همه زمان ها و برای همه مسلمانان است، افزود:  قیام امام حسین(ع) یک تابلوی عینی و شفاف از تکلیف مسلمانان برای مقابله با طاغوت ها ترسیم می کند و توجیه این که قدرت و امکانات دشمن بیش از ما است، تکلیف مبارزه در راه حفظ دین را رفع نمی کند.

 

وی با اشاره به آیه «الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً ...»، یادآور شد: به این دلیل برای تهدید وارعاب از تعبیر «اخشوهم» به جای «خافوهم» استفاده شده است که خشیت زمانی اتفاق می افتد که انسان قدرتی را ببیند و از هیبت آن بترسد اما خوف شامل هر نوع ترسی می شود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که از آغاز انقلاب تاکنون تعبیر «اخشوهم» را در رابطه با دشمن از مسؤولان و جریانات سیاسی کم نشنیده ایم، ادامه داد: به ما می گویند نباید با قدرتی مانند آمریکا درافتید وگرنه با اعمال تحریم ها ریشه شما را می کند.

 

امام حسین هرگز در برابر دشمن خشیت و نرمی نداشت

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام حسین(ع) هرگز در برابر دشمن خشیت و نرمی نداشت و تا آخرین لحظات با حداقل نیرو و تجهیزات، محکم و استوار ایستادگی کرد و نه تنها تحت تأثیر تهدید و ارعاب دشمن واقع نشد بلکه با به میدان آوردن فرزند شیرخوار خود و اعلام این که از او نیز در راه خدا گذشته است، عملا دشمن را خلع سلاح کرد.

 

وی با بیان این که مسلمانان با اتکال به خداوند همیشه در مقابله با دشمن پیروز هستند و نباید به خود ترس راه دهند، تأکید کرد: ما باید از این سیره امام در دفاع از دین الگو بگیریم؛ عزاداری ای که به درد امروز ما نخورد و در زندگی امروزمان کاربرد نداشته باشد قطعا به درد آخرتمان نیز نخواهد خورد./930/202/ب1

ارسال نظرات