۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۹۷۰۴۷

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر سید الساجدین(ع) در سیستان و بلوچستان، ثبت 9 وقف جدید در دهه اول محرم و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی اهم اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، اردوان صابر ملاشاهی، رییس کمیته امداد چابهار گفت: کمک‌های مردم این شهرستان که بیشتر بصورت غیر نقدی میان ایتام محصل بخش نگور، دشتیاری و روستاهای شهرستان چابهار توزیع شده است.

 

وی با بیان اهمیت و تاکید توجه به وضعیت ایتام توسط ائمه اطهار، افزود: یاری رساندن به ایتام، فقرا و نیازمندان وظیفه هر مسلمان بوده و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر این مهم، تحقق این اصل از جمله اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

 

مدیر کمیته امداد چابهار بیان کرد: تلاش ما در این نهاد مقدس بر این است که کمک های دریافتی از سوی خیرین و حامیان با نهایت صحت و درستی به مقصد برسد و حامیان نیز در صورت تمایل می توانند در امر توزیع و اهداء کمکهای نقدی و غیر نقدی خود حضور فعال داشته باشند.

 

ملاشاهی بخش عمده این کمک ها را در قالب نوشت افزار برای ایتام محصل عنوان کرد و گفت: این اقلام شامل کیف، دفتر، مداد و پاک کن، خودکار، مداد رنگی و همچنین کولر گازی، غذای گرم و گوشت قرمز است که میان ایتام نیازمند توزیع شده است.

 

برگزاری شب شعر سید الساجدین در سیستان و بلوچستان


حجت الاسلام هادی جعفری راد، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در نظر دارد به مناسبت ایام شهادت امام سجاد شب شعر امام سجاد را با گویش های محلی استان برگزار کند.

 

وی افزود: ترویج و توجه به زوایای مختلف سیره امام سجاد از دیدگاه اصحاب فکر، اندیشه و قلم در قالب شعر، شناسایی و معرفی شاعران جوان و نوجوان کانون‌های فرهنگی مساجد و تجلیل از شاعرانی که با گویش‌های محلی نسبت به سرودن اشعار و ترویج فضایل امام و فرهنگ بومی از جمله اهداف برگزاری این شب شعر است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اضافه کرد: شرایط حضور در شب شعر سید الساجدین علیه السلام آزاد بوده و  اشعار با موضوعات فضایل و کرامات و زندگانی امام سجاد است.

 

حجت الاسلام جعفری راد اضافه کرد: همچنین شاعران در تمامی رده های سنی می توانند اشعار خود را در قالب شعری که علاقمند باشند، ارسال کنند.

 

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این شب شعر تا 10 آبان مهلت دارند تا اشعار خود را به صورت تایپ شده به واحد فرهنگی و هنری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه ارسال شعر به همراه رونوشت شناسنامه یا کارت ملی و شماره تماس الزامی است، خاطرنشان کرد: سروده های برتر در مراسم شب شعر مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام جعفری راد گفت: علاقمندان شرکت در این شب شعر برای کسب اطلاعات بیشتر همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 13 بعد از ظهر با شماره 33449250-054 داخلی 4  تماس حاصل نمایند.

 

ثبت 9 وقف جدید در دهه اول محرم و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی

علی دورانی کارشناس اوقاف وامور خیریه شهرستان ایرانشهر با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و مساجد شهرهای ایرانشهر، چابهار، نیکشهر و دلگان و همچنین حضور 25 مبلغ روحانی از قم به مناسبت ایام محرم خبر از ثبت 9 موقوفه در این ایام داد.

 

دورانی گفت: این موقوفات در روستای بزرگ و تاریخی تیس از توابع چابهار قرار دارد و شامل زمین ملک برای ساخت مسجد و اماکن مذهبی، فرهنگی و قرآنی می شود.

 

وی افزود: ارزش تقریبی این موقوفات بالغ بر نهصد میلیون ریال تخمین زده شده است و مساحت تقریبی این موقوفات به 3200 متر مربع می رسد./831/203/ب1

ارسال نظرات