۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۰۵۲
امام جمعه آمل:

بهره گیری از فرهنگ تشیع خنثی کننده هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیعیان امام علی(ع) بهترین انسان ها هستند که دشمنان بسیاری دارند، گفت: بهره گیری از فرهنگ تشیع خنثی کننده هجمه های دشمنان است.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امشب در مراسم عزاداری ماه محرم که در اداره مخابرات آمل برگزار شد با بیان این که پیداکردن جان مطمئن برای ما انسان های عادی به صورت نسبی امکان پذیر است، گفت: قلب و روح انسان حرم خدای متعال است که باید در مسیر تقرب الی الله گام برداریم.


امام جمعه آمل با اشاره به این که انسان باید مراقب باشد نیت بد نسبت به دیگران نداشته باشد، افزود: ضرورت دارد از قلب خود محافظت کنیم و نگهداری شایسته ای از آن داشته باشیم که می تواند ثمرات بسیاری برای انسان داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: دنیا بی ارزش است که جان انسان مقام والاتری از آن دارد و باید به بهترین نحو ممکن قدر خود را بدانیم و نیاز است انسان سطح خود را بالا ببرد و بتوانیم از ظرفیت ها و فرصت ها به منظور ارتقای معنویت و جایگاه خود استفاده کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که بهره گیری از وحی و قرآن جان انسان را به اوج می رساند، گفت: هر چه امام حسین(ع) می‌خواست به او می‌دادند اما این امام بزرگوار هدفی داشت که توانست با قیام و نهضت خود جریان ولایت و امامت را استمرار دهد که روز به روز بر بیعت کنندگان افزوده می شود.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شیعه امام علی(ع) بهترین انسان ها هستند
که دشمنان بسیاری دارند، بیان داشت: اهل دنیا با آدم کشی می خواهند غارت کنند که ما فهم درستی داریم و از فرهنگ تشیع استفاده می کنیم که خنثی کننده هجمه های دشمنان است.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: زندگی ارزش ندارد که بخواهیم استفاده ناشایستی از کار و فرصت ها داشته باشیم و ضرورت دارد انسان آداب لازم را رعایت کرده تا بتواند در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیرد.


وی ادامه داد: فهم، درک و معرفت امری ماندگار است و باید قلب خود را سلیم کنیم که غیر خداوند متعال چیزی در آن وجود ندارد و زمینه ساز تعالی و تکامل انسان می شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که اگر طمع و رقابت های بیجا در میان ما وجود دارد باید آن را در وجود خود دور کنیم، بیان داشت: نیاز است انسان ادب و آداب را سرلوحه امور
خود قرار دهد که عاملی در راستای سعادت فردی است.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای به مقام والایی دست پیدا کرده و برای همیشه ماندگار می شوند، خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) فدایی ولایت بود و توانست با اطاعت تمام در واقعه عاشورا گام بردارد که دنیا چنین رزمنده و سلحشوری ندارد.


امام جمعه آمل تصریح کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) اخلاص و وفا را به بهترین نحو ممکن نشان داد و با زبان تشنه مقاومت ارزنده‌ای از خود صورت داده است که ضرورت دارد از فرهنگ عاشورایی استفاده شایسته ای داشته باشیم./1314/203/ب2

ارسال نظرات