۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۷۰۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ظلم و معصیت نتیجه تسلط خواسته‌های نامشروع بر وجود انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان درباره علت گناه، گفت: ظلم، گناه و معصیت نتیجه تسلط خواسته‌های نامشروع بر وجود انسان است، در قرآن به این تسلط با نام هوا یاد شده است، به این معنا که انسان بر اساس گناهان از بالا به پایین سقوط می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد برجسته حوزه علمیه، غروب چهارشنبه 29 مهر‌ماه در حسینیه علوی تهران، گفت: پیامبر(ص) درباره معراج فرمودند؛ «من در معراج دست رحمت خدارا حس کردم» پیامبر(ص) در زندگی خود آن‌قدر به حضرت علی(ع) اعتماد داشتند که او را بر روی دوش خود قرار دادند و بت‌های زمان خود را شکستند.

 

وی افزود: دل حرم الهی است، اگر دل انسان پر از بت شده باشد باید فرد با قدرت و گرایش به ائمه و نبوت تمام بت‌ها را از بین ببرد، این قلب در آن زمان تبدیل به قلب مومن خواهد شد.

استاد برجسته اخلاق با بیان مطلبی درباره اهمیت قلب انسان، اظهار داشت: اگر دلی از بت خالی نشود دیگر خدا به آن‌جا راهی پیدا نمی‌کند، پس در هر شرایط باید دل را از غیر خدا خالی کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان بیان داشت: نمی‌شود هم کافر بود و هم مسلمان، در راه خداوند باید کاملا توحیدی ماند زیرا امکان ندارد فرد خود را در وسط نگه دارد و ادعای خداپرستی نیز کند.

 

وی با بیان مطلبی در ارتباط با فتاوای عجیب برخی از علمای اهل سنت، خاطرنشان کرد: برخی از این علما می‌گویند؛ اقتدا به هر بدکاری در این عالم درباره نماز جایز است، حتی اگر فرد زناکار و عرق‌خور باشد، این تفکر اگر واکاوی شود یعنی تخریب علیه دولت و ملت جایز است.

حجت الاسلام  والمسلمین انصاریان با انتقاد شدید از رفتار امت‌ها در قبال امامان، تصریح کرد: مرگ انبیا مانند شهادت حضرت علی(ع) راحت شدن و سعادت آن‌ها بود، زیرا مردم کوفه بر اساس نوشته‌های نهج البلاغه و سایر روایات آن‌قدر امام علی(ع) را اذیت کردند که ایشان از خدا طلب دیدار و وصل پیامبر(ص) را می‌کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه، اظهار داشت: مالک اشتر گفته است؛ روزی از مولای متقیان شنیده است که، از زمان آدم تا کنون ملت‌ها از دست دولت‌ها اشک می‌ریختند، اما حالا کار به‌جایی رسیده است که من از دست ملت خود اشک می‌ریزم.

 

وی با تقبیح رفتارهای ظالمانه‌ای که در قبال امیرمؤمنان صورت گرفت، ابراز داشت: باید ظلم‌هایی که به مولای متقیان شد را تحلیل کرد، برای مثال اگر ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) را در نظر بگیریم آن‌ را در مقیاس عالم می‌توان سنجید، بعد از شهادت حضرت علی(ع) ظلم‌های بی‌شماری به خانواده وی شد که اوج آن در صحرای کربلا صورت گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان درباره علت گناه، گفت: ظلم، گناه و معصیت نتیجه تسلط خواسته‌های نامشروع بر وجود انسان است، در قرآن به این تسلط با نام هوا یاد شده است، به این معنا که انسان بر اساس گناهان از بالا به پایین سقوط می‌کند.


استاد برجسته اخلاق در پایان تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز یک فرهنگ غلط به ‌وجود آمده که «دلم می‌خواهد» نام دارد، بر همین اساس افراد وقتی مورد سؤال قرار می‌گیرند که چرا نماز نمی‌خوانند می‌گویند، چون دلم می‌خواهد و این تفکر قطعا به دین و آینده همان فرد ضربه خواهد زد./856/202/ب2

ارسال نظرات