۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۷۰۶۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری چهارمین همایش عاشوراییان دانش آموزی در مراغه، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در تبریز و تغییرات گسترده در اداره‌کل اوقاف‌و‌امور خیریه آذربایحان‌شرقی از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، چهارمین عزاداری و سوگواره دانش آموزی مراغه با عنوان همایش عاشوراییان روز چهارشنبه در این شهرستان برگزار شد. این همایش هر سال همزمان با هفتم محرم از سوی دانش آموزان پسر این شهرستان برگزار می شود.


بنابر این گزارش، در همایش سال جاری که حدود چهار هزار دانش آموز پسر دوره اول و دوم متوسطه حضور داشتند، مدیر آموزش و پرورش مراغه، در آیین برگزاری این همایش در دبیرستان امام خمینی (ره) گفت: امام حسین (ع) شهید راه نماز است و در واقعه کربلا بر سر عقاید اسلامی خود در برابر نظام طاغوت زمان، از این آرمان ها دفاع کرد.


جلیل اسلامی، افزود: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) امویان تلاش زیادی برای احیای فرهنگ جاهلیت داشتند و امام حسین(ع) برای احیای اسلام راستین از تمام هستی اش گذشت و آل اومیه برای همیشه رسوا شد.


وی اظهار کرد: اصلی ترین پیام عاشورا، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و دانش آموزان نیز باید با محبت و گشاده رویی امر به معروف را از مدرسه آغاز کنند تا جامعه ای سالم بر اساس آموزه های قیام کربلا داشته باشیم.


اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در تبریز برگزار شد

اجتماع بزرگ و باشکوه عزاداران حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از مسئولان بلندپایه استانی و شهری با شرکت گسترده عاشقان حسینی روز چهارشنبه در میدان ساعت این شهر برگزار شد.


مراسم عزاداری همزمان با هفتم محرم با سینه زنی دستجات حسینی آغاز شد و با حضور گسترده عزاداران حسینی به صورت تجمع ادامه یافت، در این مراسم که از طرف ستاد مشترک برگزاری مراسم ویژه مناسبت های مذهبی تبریز و با شرکت هیئت های حسینی در تبریز برگزار شد، مداحان، مرثیه سرایان و نوحه خوانان اباعبدالله حسین(ع) به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.


بنابر این گزارش، عزاداری سرور و سالار شهیدان که از میدان ساعت تا ارتش جنوبی (برادران) و اطراف مصلی تبریز (بانوان) برگزار شد، بیش از سه ساعت بطول انجامید.


تغییرات گسترده در اداره‌کل اوقاف‌و‌امور خیریه آذربایحان‌شرقی
حجت‌الاسلام و المسلمین مصائبی که هفتم تیرماه امسال برای مدت سه سال به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی منصوب شد، امروز به تغییرات گسترده‌ای در مدیریت بدنه این اداره دست زد.


وی با احکامی جداگانه از سوی حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، تغییراتی در بدنه مدیریتی این اداره کل اعمال شد. بر اساس حکمی از سوی حجت الاسلام مصائبی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، محمدعلی فاضلی نسب به عنوان مسؤول بازرسی اداره کل استان منصوب شد وی پیش از این معاون پشتیبانی و اداری و مالی اداره کل اوقاف استان بود.


طی حکمی دیگری، حسین عزیز علی به عنوان سرپرست اداره تحقیق اداره کل منصوب شد وی پیش از این مسئول بازرسی اداره کل بود. بابک دانش‌پناه نیز که پیش از این معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف استان بود به سمت سرپرست معاونت پشتیبانی و اداری و مالی این اداره کل منصوب شد.


 محمدعلی اصغری‌زنوری  نیز طی حکمی به عنوان سرپرست معاونت بهره‌وری اقتصاد
ی اداره کل منصوب شد.وی پیش از این به عنوان کارشناس توسعه عمران معاونت بهره‌وری اداره کل بود.


اجرای هزار و 540 طرح اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در 6 ماهه اول 94

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از اجرای هزار و 540 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد ریال توسط این نهاد در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 579 طرح از محل اعتبارات امدادی، 953 طرح از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 7 طرح نیز از محل صندوق توسعه ملی بوده است.


وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال 48 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و 115 میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی هزینه شده است، ادامه داد: طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل 219 طرح کارانگیزی، 289 طرح توان‌افزایی، 1032 طرح خودکفائی و 54 طرح تبدیلی است.


دشتی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده 45 طرح در بخش کشاورزی، 608 طرح در دامپروری، 342 طرح در صنایع دستی و 545 طرح نیز در بخش خدمات هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: نزدیک به 37 هزار طرح اشتغال فعال تحت نظارت بازرسان این نهاد در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات وجود دارد.


دشتی رویکرد این نهاد را توانمندسازی و خودکفائی مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح‌های خود اشتغالی و اشتغالزائی برای خانوارهای مددجویان زمینه برای خودکفائی آنها فراهم می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه امسال 2 هزار و 500 خانوار به خودکفائی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند، تصریح کرد: هدف کمیته امداد به کارگیری روش‌های مؤثر و کارآمد با حفظ کرامت‌، عزت و استقلال اقتصادی مددجویان است./935/203/ب2

ارسال نظرات