۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۰۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ماه محرم نماد تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای احیای فرهنگ بصیرت است، گفت: ماه محرم نماد تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان مرکزي تجمع بزرگ عاشوراييان در اراک تجمع بزرگ عاشوراييان در اراک تجمع بزرگ عاشوراييان در اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عصر امروز همزمان با هفتمین روز از ماه محرم در تجمع بزرگ عاشوراییان در اراک ماه محرم و امام حسین(ع) را نماد استکبارستیزی دانست و بیان کرد: ماه  محرم فرصت احیای فرهنگ بصیرت و مقابله با استکبار است.

 

وحدت و مقاومت در برابر زیاده خواهی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای احیای فرهنگ بصیرت است، خاطر نشان کرد: ماه محرم نماد تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

حجت الاسلام قربان پور بیان کرد: ایستادگی در مقابل ستم، دوری از ظالمان، وحدت و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان از اهداف مهم امام حسین (ع) در حرکت به کربلا بوده است.

 

کوتاه نیامدن در برابر دشمن دین و اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سبب احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان خود گذشتند، اظهار داشت: مقابله با استکبار، امر به معروف و نهی از منکر و کوتاه نیامدن در برابر دشمن دین و اسلام از دیگر اهداف قیام عاشورای حسینی است.

 

وی تصریح کرد: آیین های عزاداری باید رویکرد عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند و شور آیین های عزاداری نیز پیام رسان واقعی رسالت عاشورای حسینی باشد.

 

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به حضور چشمگیر مردم همیشه در صحنه اراک در تجمع امروز، گفت: هدف از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان انسجام بخشیدن به عزاداری های امام حسین(ع)، انتقال ارزش های دینی به نسل جوان و عرض ارادت به سیدالشهدا(ع) است.

 

گسترش اصول پسندیده عزاداری ها در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر گسترش اصول پسندیده عزاداری ها در جامعه، خاطرنشان کرد: امروز در تجمع بزرگ عاشوراییان روش صحیح عزاداری به نماش درمی آید تا هیأت‌ها از آن الگوگیری کنند.

 

شایان ذکر است، در این مراسم، هزاران نفر از مردم عزادار اراک در قالب هیات های مذهبی با حضور در دسته جات سینه زنی و زنجیز زنی مذهبی در اندوه شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش به عزاداری پرداختند و در اندوه مصیبت وارد شده بر اهل بیت اشک ماتم ریختند./842/202/ب2

ارسال نظرات