۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۰۷۷
پژوهشگر دینی:

امام حسین یک اصولگرای واقعی بود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی، گفت: امام حسین(ع) با عملکردش و ایجاد ارزش‌‌های بنیادی و اصولی، نشان داد یک اصولگرای واقعی است.
حجت الاسلام کرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی کرمی، محقق وپژوهشگر دینی، شب گذشته در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در حسینیه شهدای بسیج تهران برگزار شد گفت: اتفاقات عاشورا و حوادث حواشی این اتفاق بزرگ بهترین منبع کسب معارف و حقایق دینی است.

 

بهترین منبع کشف حقایق دین، اتفاقات عاشورا است

وی با بیان اینکه وجه ظاهری عاشورا به قدری روشن است که تمام مطالب را بازگو می‌کند گفت: در کشمکش‌های جریان سیاسی به رفتار، سلوک و سیره عملی امام حسین(ع) اشاره می‌شود عملکرد ایشان به قدری روشن است که قابل تاویل نیست و وجه ظاهری آن به قدری تلالو دارد که تمام مطالب را بازگو می‌کند.

 

حجت الاسلام کرمی افزود: درس‌های بزرگی در منزل های که امام حسین(ع) در طول مسیر خود به کربلا ایجاد کرده‌اند که برای شناخت و فهم عمیق اسلام باید به این متون توجه کرد.

 

امام حسین(ع) یک اصولگرای واقعی بود

این محقق وپژوهشگر دینی اظهار داشت: امام حسین(ع)  با عملکردش و ایجاد ارزش‌‌های بنیادی و اصولی، نشان داد یک اصولگرای واقعی است.

 

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های فرماندهان این است که نور امید را در دل سربازان خود روشن ‌کند ولی امام حسین(ع) حرکتی خلاف این موضوع را انجام داد تصریح کرد : امام حسین(ع) در شب عاشورا مردم را می‌راند و در روز عاشورا دشمنان را برای جنگ دعوت می‌کرد دلیل چنین حرکتی این بود که در شب کسانی که ذره‌ی ناخالصی در نفسشان بود را از صحنه خارج کند و در روز عاشورا از مخلص‌ترین افراد برخوردار باشد.

 

من کسی نیستم که انسان گمراه را بازوی خویش قرار دهم

حجت الاسلام کرمی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) با عبیدالله بن حر جعفی که از ثروتمندان کوفه بود گفت: در این مذاکره عبیدالله، امام حسین(ع) را یاری نمی‌کند ولی به امام حسین(ع) پیشنهاد می‌دهد تا از وسایل وی در جنگ استفاده کنند در اینجا امام حسین(ع) خلاف نظر کسانی که می‌گویند انسان در حالت استیصال از هر چیزی کمک می‌گیرد مطلبی را به عبیدالله می‌گویند که درس بزرگی را به تمام انسان‌ها می‌دهد ایشان فرمودند:« ابْنَ الْحُرِّ! ما جِئْناکَ لِفَرَسِکَ وَ سَیْفِکَ، إِنَّما أَتَیْناکَ لِنَسْأَلَکَ النُّصْرَةَ، فَإِنْ کُنْتَ قَدْ بَخِلْتَ عَلَیْنا بِنَفْسِکَ فَلا حاجَةَ لَنا فِی شَىْء مِنْ مالِکَ » اى فرزند حرّ! ما به قصد اسب و شمشیرت نیامدیم، ما آمدیم تا از تو یارى بطلبیم. اگر از تقدیم جانت در راه ما دریغ مى ورزى، هیچ نیازى به مالت نداریم./9668/202/ب3

ارسال نظرات