۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۷۰۷۹
کارشناس مذهبی:

فراموش کردن یاد خدا سبب رسوایی انسان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه فراموش کردن یاد خدا سبب رسوایی انسان در نزد خدا می شود، گفت: هیچ بلایی بالاتر از این نیست که انسان از خدای خودش نا امید شود.
فراموش کردن یاد خدا سبب رسوایی انسان می‎شود

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب کارشناس مذهبی شامگاه چهارشنبه 29 مهرماه در مراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیئت قاسمیون برگزار شد، با اشاره به مقام باکی بودن بر سیدالشهدا مقام تام پروردگار است، گفت: گریه به سیدالشهدا مظهر رحمت واسعه خداست از این رو شخصی باکی بایستی مسلح به این فنون باشد و در مقابل خطرات آن تاب و تحمل داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: باکین سیدالشهدا نبایستی انس با خدا را فراموش کنند فراموش کردن یاد خدا باعث جدایی انسان از بکاء بر سیدالشهدا می شود. در روایت داریم اگر شخصی هفت مرتبه بگوید یا ارحم الراحمین خداوند پاسخ می دهد.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: انسان با اشک بر اباعبدالله از چشم خود به خدا نزدیکر تر می شود، کمال بی معرفتی اینکه کار زشت از نزدیک ترین کس به ما مرتکب شود اگر گریه بر اباعبدالله برای انسان عادت شود ریشه آن عادت غفلت و فراموشی یاد خداست.

 

وی با تاکید براینکه فراموش کرد یاد خدا باعث رسوایی انسان در نزد خدا می شود افزود: هیچ بلایی بالاتر از این نیست که انسان از خدای خودش نا امید شود؛ ابلیس با یک ظرافت خاصی باعث می شود انسان در خودش غرق شود. به غایت نرسیدن انسان نشان از نتیجه ندادن دعا نیست بلکه انسان بایستی رفتارش را مورد غربالگری قرار دهد.

 

حجت الاسلام شهاب خاطرنشان کرد: انسان بایستی به بررسی لغزش ها در وجود خود بپردازد تا از دلیل برابرده نشدن دعا اطلاع پیدا کند. انسان برای اطلاع از لغزش ها بایستی به خدا نزدیک شود، اثر وضعی عبادت عین عبادت خداست از آنجایی که گریه بر سیدالشهدا نتیجه باکی شدن انسان است، کسانی که همنشین خدا هستند اهل خیانت به خدا نیستند./817/203/ب3

ارسال نظرات