۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۰۸۴
آیت‌الله مهدوی:

تواضع از ویژگی‌های برجسته یاران امام مهدی و امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ضروت تلاش برای تهذیب نفس گفت: یکی از دلایل عدم تناسب میان تلاش و هدف وجود هوا و هوس در فرد است که پیامبر(ص) نمونه‌ای وجود بدون هوا و هوس هستند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی چهار‌شنبه شب در محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره) با اشاره به این که برای سعادت اخروی باید اخلاق، اعتقادات و اعمال انسان پاک باشد، گفت: اصحاب و یاران امام حسین(ع) این ویژگی را داشتند، آن‌ها برای تحصیل یقین در وجود خودشان تلاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به هدف انسان در زندگی افزود: در ارمانخواهی به حد وسط اکتفا نکنید، به حد اعلی ان فکر کنید و نهایت کمال را بطلبید و انسان باید حرکت خود را به گونه‌ای قرار دهد که در این راستا به کمال برسد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی اهداف بسیار عالی دارند اما برای رسیدن به آن تلاش نمی‌کنند یا اگر تلاشی هم دارند، متناسب با بزرگی و والا بودن هدفشان نیست، تلاش باید متناسب با هدف باشد.

 

وی ابراز کرد: عدم تناسب میان تلاش و هدف را در علم اخلاق غرور می‌گویند، غرور غیر از تکبر است، تکبر خود را بالاتر از دیگران دیدن است، در حالی که غرور فریب دادن خود و دیگران محسوب می‌شود و  این همان تلاش کافی نداشتن است.

 

آیت‌الله مهدوی با بیان این که قران کریم از ما می‌خواهد که از خداوند بخواهیم ما را برای متقین امام و راهنما قرار بدهد، اظهار کرد: برای رسیدن به چنین هدف والایی باید اخلاق، اعمال و اعتقاداتمان پاک باشد که نمونه واضع چنین ویژگی‌هایی یاران امام مهدی(عج) و امام حسین(ع) هستند.

 

وی گفت: رسیدن به مقام امام بودن اهل تقوا نیاز به تلاش بسیار و زحمت فراوانی دارد، مانند این که انسان باید در زندگی تواضع داشته باشد، پیامبر(ص) برای ما اسوه هستند و در زندگی خودشان نمونه‌های بسیاری از این تواضع دیده می‌شود.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان برخی از نمونه‌های تواضع در زندگی پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم تناسب میان تلاش و هدف وجود هوا و هوس در فرد است که پیامبر(ص) نمونه‌ای وجود بدون هوا و هوس هستند، ایشان در سلام کردن همیشه پیش قدم بودند و اگر دیگران بر روی ایشان آشغال می‌ریختند، اعتراضی نمی‌کردند./914/پ202/ج

ارسال نظرات