۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۹۷۱۶۱
امام جمعه پلدختر:

13 آبان بیانگر استکبار ستیزی مردم ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که 13 آبان؛ بیانگر استکبار ستیزی مردم ایران است، گفت: 13 آبان روز تبلور بیداری ملت ایران در مبارزه با استکبار است.
13 آبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در جمع مدیران و مسؤولان دستگاه های اجرایی این شهرستان در راستای گرامیداشت 13 آبان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، گفت: فلسفه قیام امام حسین(ع) ایستادگی در برابر استکبار، ظلم و ستم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی با بیان این که پیام عاشورا این است که مبارزه با ظلم و جور مبارزه ای تمام نشدنی است، افزود: این پیام عاشورا تا استقرار پرچم جهانی اسلام در سراسر گیتی ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که 13 آبان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در این روز دانشجویان پیرو خط امام(ره) با تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا اقدام بزرگی در تاریخ ثبت کردند.

 

امام جمعه پلدختر با بیان این که 13 آبان؛ بیانگر استکبار ستیزی مردم ایران است، ادامه داد: 13 آبان روز تبلور بیداری ملت ایران در مبارزه با استکبار است.

 

فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده دسیسه های دشمن است

حجت الاسلام سوری با تأکید بر گرامیداشت مراسم 13 آبان اظهار داشت: در این روز جوانان و دانش آموزان ثابت کردند که فرهنگ شهادت و پیروی از ولایت خنثی کننده توطئه های دشمن است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پیروی از ولایت می تواند انقلاب اسلامی را در برابر توطئه های دشمن بیمه کند.

 

امام جمعه پلدختر با بیان این که مبارزه با استکبار از اهداف قیام عاشورا است، عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قیام عاشورا، به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با استکبار جهانی است.

 

وی با بیان این که 13 آبان از رویدادهای مهم ملی است، یادآور شد: در این روز سه رویداد مهم، دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال43، شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 در تاریخ انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

 

حجت الاسلام سوری با بیان این که آبرو و عزت در جهان به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و پایمردی ملت شریف و ایثارگر است، گفت: دلیل این عزت و سربلندی، قطع دست طمع و خیانت سفارتخانه آمریکا در ایران است که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود.

 

وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانش آموز بیان کرد: رشد ایران اسلامی در عرصه های گوناگون مدیون خون شهدا است./9459/203/ب1

ارسال نظرات