۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۷۱۷۹
در گفت‌وگو با حجت الاسلام لیله کوهی مطرح شد؛

وضعیت اشعار معاصر عاشورایی و نقش طلاب شاعر/ ضرورت تشکیل مرکز شیوه‌های نوین تبلیغ در حوزه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و شاعر حوزوی با اشاره به تحولاتی که در شعر معاصر عاشورایی ایجاد شده است، گفت: اشعار معاصر از تنوع و ابداعات خوبی برخوردار است؛ اما از لحاظ کیفیتی نیاز به تقویت دارد تا از فضای احساسی خارج شود.
حجت الاسلام محسن حسن زاده ليله کوهي شاعر حوزوي

حجت الاسلام محسن حسن زاده لیله کوهی، شاعر حوزوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابداعات به وجود آمده در شعر عاشورایی معاصر اظهار داشت: امروزه بیشتر شعرهای عاشورایی از دقت لازم برخوردار نیست و به سمت احساسات گرایش پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر اشعار عاشورایی در چند سال اخیر از لحاظ آفرینش و ابداع از کیفیت خوبی برخوردار بوده است؛ با این وجود نیاز است تا افکار عمیق عاشورا را گونه ای بازگو کنیم تا برای نسل امروز و مخاطب عام در جهان قابل درک باشد.

 

استاد حوزه علمیه توصیه کرد: مدیران فرهنگی باید بخشی از امکانات را برای انتقال مفاهیم و افکار عاشورایی به شاعران جوان ایجاد کنند؛ با این کار، تحریف و مبالغه گویی در اشعار عاشورایی به حداقل می رسد و شاهد بالا رفتن کیفیت اشعار جدید خواهیم بود.

 

وی به تأثیر حضور طلاب در زمینه شعر عاشورایی اشاره کرد و گفت: ورود طلاب حوزه علمیه به فضای شعر و ادب، تأثیر بسزایی را به همراه داشته است؛ با وجود این باید بستری برای آموزش‌های تخصصی در زمینه شعر و هنر ایجاد شود؛ اگر هم حرکتی انجام می شود، بیشتر خودجوش بوده و به صورت همایش و ارائه آثار است.

 

حجت الاسلام حسن زاده لیله کوهی به برگزاری کلاس‌های آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: برای بهبود کیفیت اشعار جدید، کارهای نظارتی و آموزشی باید تقویت شود؛ اگر در حوزه علمیه، مرکزی با عنوان شیوه های نوین تبلیغ تأسیس شود و طلابی که به هنر و ادبیات علاقه مند هستند به صورت تخصصی آموزش ببینند، با به کار گیری علوم دینی که بهره گرفته اند، موفقیت چشمگیری خواهند داشت./840/ت302/ی

ارسال نظرات