۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۹۷۲۴۴
از سوی مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد اعلام شد؛

فراخوان مقاله و همایش «نقشه راه ملت»

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فراخوان مقاله و همایش «نقشه راه ملت» را اعلام کرد.
فراخوان مقاله و همایش «نقشه راه ملت»

خانم نوعی، معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: واحد پژوهش مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد، فراخوان مقاله و همایش «نقشه راه ملت» را در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

 

وی به هدف برگزاری این فراخوان اشاره و ابراز کرد: حضرت آیت الله خامنه ای  می فرمایند: «مکتب فکری، سیاسی، اجتماعی امام خمینی(ره) نقشه راه ملت است.»

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به محورهای این فراخوان مقاله اشاره کرد و گفت: «عصر امام خمینی(ره) و رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر»، «بازخوانی اصول و مبانی مکتب امام خمینی(ره)»، «جهان بینی متکی بر توحید در اندیشه امام خمینی(ره)»، «اتکال و اعتماد به صدق وعده الهی در کلام و اندیشه امام خمینی(ره)»، «محبت و دلدادگی امام راحل(ره) در مقابل خدا و خلق خدا» از جمله محورهای این فراخوان مقاله است.

 

نوعی به جایگاه و اهمیت سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: «امام خمینی(ره) مورج سبک زندگی اسلامی در جهان معاصر»، «کاخ نشینی مسؤولان در  کلام و اندیشه امام خمینی(ره)»، «اشرافی گری و تجمل گرایی در  کلام و اندیشه امام خمینی(ره)» از دیگر موضوعات این فراخوان مقاله است.

 

وی با خاطرنشان کردن این که حضرت آیت الله خامنه ای(ره) در مورد شخصیت امام خمینی(ره) فرمودند: «محبوبیّت امام در بین مردم یک چیز ماندگار است؛ این را نتوانست دشمن از بین ببرد؛ برای همین، مسأله تحریف شخصیّت امام نافذ در دلهای مردمان زیادی - در کشور و بیرون از کشور - خطر بزرگی محسوب می شود»، افزود: از جمله موضوعات این فراخوان، «تحریف شخصیت معنوی امام خمینی(ره)»، «تحریف امام راه خمینی(ره)در جنگ نرم» و «تلاش دشمن در تحریف شخصیت امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب اسلامی، در زمان حیات ایشان و در تبلیغات جهانی»، است.  

 

نوعی به دیگر موضوعات این فراخوان اشاره کرد و افزود: «امام خمینی(ره) در نگاه صاحبنظران شرق و غرب»، «اسلامیت و جمهوریت از دیدگاه امام خمینی(ره)»، «جایگاه هنر در اندیشه و کلام امام خمینی(ره)» از دیگر موضوعات این فراخوان است، پژوهشگران برای آگاهی از دیگر موضوعات این فراخوان به سایت ( www.mrazavieh.org ) مراجعه کنند.

 

وی به شرایط ارسال آثار اشاره و اظهار کرد: پژوهشگرانی که در مشهد سکونت دارند، مقالات خود را تایپ شده، همراه با لوح فشرده آن را به مدرسه علمیه جامعه الرضویه مشهد، واقع در شیرازی 19 ارسال کنند و شهرستانی ها مقالات خود را به ایمیل (m-razavieh@yahoo.com) ارسال کنند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه رضویه خواهران مشهد با بیان این که مقالات حداقل 15 و حداکثر 30 تنظیم شود، افزود: ساختار علمی، پژوهشی مقاله، شامل چکیده، منابع، مأخذ معتبر، نتیجه و راهکار و واژگان کلیدی رعایت شود.

 

وی با خاطرنشان کردن این که، اعلام نتایج و اهدای جوایز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام خواهد شد، تصریح کرد: آخر آبان ماه، آخرین مهلت ارسال آثار است، پژوهشگران برای کسب اطلاعات بیش تر نیز با شماره 32222844 - 051 تماس بگیرند./1309/302/ب1

ارسال نظرات