۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۲۷۲
امام جمعه موقت ساری:

فلسفه قیام عاشورا احیای شعائر و اخلاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که فلسفه قیام عاشورا احیای شعائر و اخلاق بوده است و در کنار ابراز احساسات در عزاداری، اصل حماسه حسینی و قیام عاشورا را در مجالس زنده کنیم، گفت: عاشورا دفاع از قرآن و پیروی از حق و حقیقت و اعلام تنفر و انزجار از کفر است.
امام جمعه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امشب در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) در ساری برگزار شد با اشاره به این که چهار تفکر دین‌ستیزی، عدالت‌زدایی، ولایت‌ستیزی و تقدس‌زدایی از زمان بنی‌امیه به وجود آمده و تاکنون هم ادامه دارد، تصریح‌کرد: در کشور عده‌ای دین را افیون ملت‌ها قلمداد کردند چراکه تفکر خاندان بنی‌امیه همچنان ادامه داشت. 

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که این خاندان، ولایت و امامت را 25 سال خانه‌نشین کردند، افزود: در عزای این ماه افزون بر اشک ریختن، تفکر و رسم امام حسین (ع) هم باید در زندگی شیعیان جاری باشد به ویژه اینکه در وادی حکومت همه باید زیر چتر ولایت قرار بگیریم.

 

وی با بیان این که فلسفه قیام عاشورا احیای شعائر و اخلاق بوده است و در کنار ابراز احساسات در عزاداری، اصل حماسه حسینی و قیام عاشورا را در مجالس زنده کنیم، اظهار داشت: عاشورا یعنی دفاع از قرآن و پیروی از حق و حقیقت و اعلام تنفر و انزجار از کفر.

 

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺮ ﺿﺮورت ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﻘﺎﯾﻖ واﻗﻌﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺮای ﻋﻤﻮم ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺑﯿﺎن ﺑﺮﺧﯽ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺻﻞ ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ در ﺣﺎﺷﯿﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد.

 

امام جمعه موقت ساری ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد: ﻣﺪاﺣﺎن اھﻞﺑﯿﺖ ﺑﺎﯾﺪ در اﺷﻌﺎر ﺧﻮد از ﺳﺒﮏھﺎی ﺑﯽﻣﺤﺘﻮا ﭘﺮھﯿﺰ ﮐﺮده و ﺳﺒﮏ ﻧﻮﺣﻪھﺎی ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺳﻮی ﺳﺒﮏھﺎی دﯾﻨﯽ، ﻣﺬھﺒﯽ و ارزﺷﯽ ﺳﻮق دھﻨﺪ.

 

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺎه ﻣﺤﺮم ﺣﺎوی درس ھﺎی ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﻣﺮوز اﺳﺖ، اداﻣﻪ داد: ﻋﺒﺮت ھﺎی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﺎﯾﺪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﺮای ﻣﺴﯿﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه دﭼﺎر ﻣﺸﮑﻞ ﻧﺸﻮﯾﻢ. 

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ آرﻣﺎن ھﺎی ﻣﺘﻌﺎﻟﯽ ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﺮای ھﻤﯿﺸﻪ ﺗﺎرﯾﺦ زﻧﺪه و ﭘﻮﯾﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﮔﻔﺖ: اﮔﺮ اﻣﺮوز ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ در ﻋﺮﺻﻪ ھﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ دارای ﻋﺰت و ﻋﻈﻤﺖ اﺳﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﺑﮫﺮه ﮔﯿﺮی ﺻﺤﯿﺢ از ھﻤﺎن ارزش ھﺎ و آرﻣﺎن ھﺎی ﺣﺴﯿﻨﯽ اﺳﺖ.

 

حجت الاسلام قاسمی محرم و عاشورا فرصت مناسبی برای شناخت و آگاهی جامعه از معارف و احکام دین دانست و با بیان این که این یک توفیق الهی است که خداوند به وسیله امام حسین(ع)، میسر ساخته است، تصریح کرد: برقراری عدالت، مبارزه با ظلم و ظالم و احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز از پیام های حماسه جاویدان عاشورای حسینی است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در تاریخ انقلاب‌های فراوانی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه قیام و نهضت عاشورا جاودانگی نداشته است، یادآور شد: حضور جوانان در جلسات امام حسین(ع) هرسال پرشورتر می‌شود و هیچ‌گاه این جلسات کمرنگ نشده است و به همین دلیل باید در جهت شناخت بیشتر جوانان با اهل بیت(ع) و زندگی اهل بیتی تلاش شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که عزاداری های محرم باید براساس شرع مقدس باشد و از هرج و مرج و خرافات در دسته روی ها جلوگیری شود، خاطر نشان کرد: عزاداری ها باید عاقلانه و ساده باشد و از تشریفات پرهیز شود.

 

وی گفت: محرم سند افتخار شیعه است و به همین دلیل باید اشعار و مرثیه ها در شأن ائمه اطهار(ع) و شیعه باشد و باید از ورود برخی بدعت ها و خرافات به عزاداری های حسینی جلوگیری شود.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که تبیین اهداف قیام امام حسین و انتقال معارف اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: اهداف و جایگاه عزاداری باید مشخص شود و در عزاداری ها شاهد ترویج فرهنگ صحیح عاشورا باشیم./950/202/ب1

ارسال نظرات