۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۷۲۷۶
رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر قزوین:

اهداف قیام عاشورا باید به درستی در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به جایگاه واقعه کربلا در جامعه، گفت: اهداف قیام عاشورا باید به درستی در جامعه تبیین شود.
فاطمه اشدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، فاطمه اشدری رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین عصر امروز در جلسه شورای شهر قزوین با اشاره به جایگاه واقعه کربلا در جامعه گفت: این واقعه نگاه همگان به سمت ارزش‌های اسلامی معطوف کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه محرم و صفر از جمله ایامی است که خیل عاشقان در آن شرکت می‌کنند، اظهار کرد: در این ایام همه افراد عزادار سید و سالار شهیدان بوده و از وجود پربرکت خاندان اهل بیت(ع) فیض می‌برند.

 

اشدری با تاکید بر اینکه به همت امت مسلمان ایران همایش شیرخوارگان حسینی جهانی شد، عنوان کرد: هر ساله بیرق اباعبدالله در جای جای جهان برافراشته می‌شود و همه عالم با مکتب حسینی آشنا می‌شوند.

 

رییس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مسؤولان در برگزاری مراسمات سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کرد: مهم‌ترین هدف‌های قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که باید به درستی در جامعه تبیین شود.

 

این مسؤول با اشاره به جایگاه با ارزش حجب و حیا در جامعه اسلامی تصریح کرد: عدم توجه به مقوله حجاب موجب فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها شده چراکه بدحجابی یک آسیب فردی و اجتماعی است.

 

اشدری محرم و صفر را فرصت مغتنمی برای تمرین و ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: برای اینکه جوانان حسینی را در جامعه داشته باشیم باید خانواده‌های به ویژه مادران اهتمام جدی در راستای تربیت اسلامی فرزندان خود داشته باشند.

 

وی عزاداری و برگزاری مراسمات سوگواری اباعبدالله یک کار فرهنگی عظیم توصیف کرد و افزود: در این جریان فرهنگی همه متولیان فرهنگی و مسؤولان و به ویژه مردم حضور پررنگ و تاثیرگذاری باید داشته باشند.

 

رییس جامعه بسیج زنان استان قزوین با اشاره به کارکرد و فعالیت همیاران محرم خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی و دستگاه‌های دولتی یکپارچه و با همدلی یکدیگر را همراهی می‌کنند تا مردم و عزاداران در دهه نخست ماه محرم با نظم بهتری به عزاداری سید و سالار شهیدان مشغول باشند.

 

اشدری با اشاره به جایگاه ارزشمند نذر در جامعه گفت: بهتر است نذورات در ظروف کاغذی یا گیاهی در اختیار عزاداران قرار گیرد تا سلامتی آنان نیز حفظ شود.

 

وی در ادامه به قربانی کردن مردم به ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا اشاره کرد و یادآور شد: بهتر است که این کار مقابل دستجات عزاداری صورت نگیرد تا ضمن رعایت نکات بهداشتی برای عزاداران موجب تضعیف روحیه نشود.

 

اشدری در پایان گفت: می‌توان نذورات مردمی که به نیت شفای بیماران هستند را در بسته‌هایی غذایی قرار داد و در بین بیماران بستری در بیمارستان‌ها که توان حضور در عزای حسینی و مراسمات را ندارند تقسیم کرد./955/202/ب1

ارسال نظرات