۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۲۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین‌شناسی توفیق بزرگ خدا به بندگان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: دین‌شناسی توفیق دیگری است که خداوند به بنده عاشق خود عنایت می‌کند تا او از میان میلیون‌ها راه انحرافی صراط مستقیم را بشناسد و راه انبیا و ائمه الهی را طی کند و این بهره بزرگی است که خداوند به بنده خود هدیه می‌کند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که در حسینیه هدایت تهران برگزار شد، در باب عشق حقیقی بنده به الله، گفت: زمانیکه عبد عاشق جلوه‌های حق می‌شود پروردگار عالم نیز عاشق او می‌شود این عشق حقیقی، الهی و ملکوتی دو طرفه است.

 

وی افزود: زمانی‌که بنده جلوه‌های حق را شناخت و در حد خود به خاطر معرفت، عشق و ارتباط با خدا در گردونه یک سلسله کوشش‌های مثبت قرار گرفت و برای حق با مال و جان هزینه کرد، پروردگاری که عاشق او شده برای او کارهای فراوانی خواهد کرد.

 

خداوند قلب بنده عاشق را به اطاعت خود و ائمه معصومان پیوند می‌زند

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: باید از قرآن و اهل‌بیت(ع) پرسید که خدای عاشق برای محبوبش چه می‌کند، حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید: زمانی که خداوند عاشق و مهرورز بنده خود شود چهار کار اصولی برای او تدارک می‌بیند دل و قلب عبد خود را با اطاعت خود و اولیا خود پیوند می‌زند تا به دنبال آن بنده‌اش را مورد رحمت ویژه خود قرار دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه فرموده حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: دیگر اینکه محبت او را در دل‌های پاک پخش می‌کند، همچنین خداوند به عبد مطیع «ودّ» هدیه می‌کند و آن وجود حضرت امیرمومنان علی(ع) است که در قلب او جلوه می‌کند این بنده دیگر تا زمان مرگ سراغ هیچ فرهنگی جز وجود حضرت امیرمومنان علی (ع) نخواهد رفت.

 

حسنه در دنیا و آخرت حضرت امیرمومنان علی است

وی با اشاره به آیه قرآن «رَبنا آتنا فی‌الدنیا الحسنة و فی الاخرة الحسنة» که در قنوت خوانده می‌شود، گفت: در روایت است که مراد از حسنه در دنیا و آخرت همان حضرت امیرمومنان علی(ع) است، هیچ هدیه‌ای برای مومنان بالاتر از اهل‌بیت(ع) نیست، در قیامت هم مطیع را در بهشت قرار داده و رضوان اکبر را نصیب او می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به عنایت دیگر خداوند به بنده مطیع خود، ابراز کرد: عنایت دیگر خداوند به بنده مطیع خود قناعت است که متاسفانه امروز کم شده است، یعنی خداوند حال درون بنده خود را با قناعت پیوند می‌زند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: گوهر قناعت صرفا اختصاص به عاشقان الهی دارد با قناعت درون دیگر عبد مطیع میل به گناه مالی و بدنی نمی‌کند بلکه به لذت حلال اندک خوش شده و از حرام متنفر است اگر قناعت در کشور ما جریان پیدا می‌کرد دیگر پرونده روابط نامشروع و حرام‌های مالی بسته می‌شد.

 

دین‌شناسی توفیق بزرگ الهی برای بنده عاشق خداوند است

وی با اشاره به توفیق دیگری که خداوند به بنده عاشق خود می‌دهد، گفت: دین‌شناسی توفیق دیگری است که خداوند به بنده عاشق خود عنایت می‌کند تا او از میان میلیون‌ها راه انحرافی صراط مستقیم را بشناسد و راه انبیا و ائمه الهی را طی کند و این بهره بزرگی است که خداوند به بنده خود هدیه می‌کند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: روز قیامت اگر 124 هزار پیامبر و ما امامان(ع) در یک صف نشسته باشیم و یک مومن واقعی از جلوی ما رد شود کل انبیا و ما امامان به احترام جلوی او بلند می‌شویم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خداوند بنده دل بنده عاشق خود را با یقین به تمام حقایق نیرومند می‌کند و حضرت امام حسین(ع) را راحت و آسان در دسترس عاشق خود قرار می‌دهد./807/202/ب1

ارسال نظرات