۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۷۲۸۷
کارشناس مذهبی:

گریه بر اباعبدالله انسان را به خداوند نزدیک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که گریه بر اباعبدالله انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، گفت: اگر انسان در مقام گریه بر اباعبدالله تابع امر خدا باشد سبب می شود در مسیر اشک بر سیدالشهدا مستقر شود.
حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب، کارشناس مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب، کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه 30مهرماه درمراسمی که به مناسبت دهه اول محرم در هیأت قاسمیون برگزار شد با اشاره به اینکه  انسان بایستی تابع امر خدا باشد تا گریه کن اباعبدالله شود، گفت: اگر انسان در مقام گریه بر اباعبدالله تابع امر خدا باشد سبب می شود در مسیر اشک بر سیدالشهدا مستقر شود این امر نیاز به تمرین و ممارست دارد که در این زمینه بایستی انسان بر وجودش کار کند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه محل پروررش اشک بر سیدالشهدا قلب انسان است، افزود: هر چقدر انسان اهلیت در اشک بر سیدالشهدا پیدا کند، قلبش که محل پرورش اشک بر سیدالشهدا است رقیق تر می شود، انسان در مقام اشک بر سیدالشهدا بایستی قلبش بسوزد و حالت احتراق قلب را در وجودش احساس کند. انسان بایستی جگرش بسوزد بر مصیبت امام حسین(ع) . قلب انسان باید محزون بر سیدالشهدا باشد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)افزود: انسان بایستی نفس غمگین بکشید بر ظلمی که بر اباعبدالله  وارد شد زیرا سیدالشهدا مصدر مظلومیت و اول مظلوم در مراتب وجود حضرت سیدالشهدا است،  نفس غمگین بر سیدالشهدا ثواب تسبیح خدا را دارد، از مراحل دوازده گانه بکاء کسی که باکی بر سیدالشهدا می شود انواع ثواب ها در وجودش ثبت می شود و استمرار دارد  فرد باکی صاحب خیر جاریه می شود زیرا خاصیت بکاء بر سیدالشهدا ثواب جاریه است یعنی در هر لحظه که برمصیبت امام حسین(ع) می گرید ثواب برای او ثبت می شود.

 

حجت الاسلام شهاب با تأکید بر اینکه حفظ اجر عمل صالح سخت‌تر از انجام عمل صالح است، افزود: احتراق بر سیدالشهدا ثمره‌اش فرح و شادی قلب است، هیچ قربی بالاتر از گریه بر سیدالشهدا نیست و هیچ مقامی بر این ثواب برتری ندارد جز مقام باکین بر سیدالشهدا.

 


این کارشناس مذهبی در پایان افزود: وقتی قلب انسان محروق شد اشک در چشم انسان می چرخد. کدام عبادت را اطلاع دارید که برای لحظه لحظه اش برای انسان ثواب ثبت کنند، خداوند برای تکه تکه اشک بر سیدالشهدا حکم صادر کرده است زیرا صاحب این اشک رحمت واسعه خداست . انسان با اشک بر سیدالشهدا بر زیارت امام حسین(ع) می رود./817/203/ب2

ارسال نظرات