۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۷۳۱۹
سخنران و مبلغ مذهبی:

حضرت ابوالفضل الگوی ادب و ایثار برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادقی واعظ گفت: زندگی حضرت عباس(ع) برای جوانان ما سراسر درس است و آنها می‌توانند با رعایت ادب و ایثار داشتن به حسینی شدن نزدیکتر شوند، از این‌رو ایشان بهترین الگو برای نسل جوان در فراگیری درس ادب و ایثار است.
حجت الاسلام عليرضا صادقي واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی واعظ، در جمع عزاداران هیأت خادم الرضا(ع) قم، با بیان این که روز تاسوعا روز تکریم و احترام از استاد بزرگ ادب، حضرت عباس(ع) است، اظهار کرد: حضرت عباس(ع) با پیمودن دو قدم توانست خود را حسینی کند و نسل جوان ما نیز می‌تواند این دو درس بزرگ را از این بزرگ مرد قیام عاشورا فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما می‌تواند از مکتب عباس(ع) درس ایثار و ادب را فرا بگیرند، بیان کرد: حضرت عباس توانست با در پیش گرفتن ادب به جایگاه بالایی در تاریخ دست یابد، به نوعی که در روز قیامت حضرت فاطمه(س) برای شفاعت مؤمنان در پیشگاه خداوند دو دست عباس را شفیع قرار دهد.

این سخنران مذهبی ادامه داد: البته این ادب حضرت عباس در یپیشگاه فرزندان حضرت زهرا(س) به دلیل مادرشان بوده است، حضرت ام‌البنین(س) همیشه خود را کنیز حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان می‌نامید و این رسم وفا بود که این مادر بزرگوار به فرزندان خود نیز آموزش داد.

حجت الاسلام صادقی واعظ، با بیان این که نسل جوان ما باید بدانند که رعایت ادب و ایثار داشتن می‌تواند آنها را به جایگاه رفیعی در دنیا و آخرت برساند، تصریح کرد: ما در طول تاریخ الگوهای مناسبی برای نسل جوان داریم که یکی از بهترین‌ الگوها حضرت عباس(ع) است.

وی گفت: زندگی حضرت عباس(ع) برای جوانان ما سراسر درس است و آنها می‌توانند با رعایت ادب و ایثار داشتن به حسینی شدن نزدیکتر شوند.858/پ203/س

ارسال نظرات