۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۳۲۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز جماعت ظهر عاشورا در 22 شهر خراسان شمالی اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا در 22 شهر این استان با امامت ائمه جمعه و روحانیان برگزیده اقامه می شود.
نماز ظهر عاشورا

حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا به تبعیت از امام حسین(ع)، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نماز جماعت ظهر عاشورا در تمامی 22 شهر و نیز همه روستاهای این استان با امامت ائمه جمعه و جماعات و نیز روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه نماز جماعت ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای خراسان شمالی در محل مصلاها، مساجد جامع و جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اقامه خواهد شد، افزود: نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به صورت محوری در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اقامه می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه افزون بر برپایی نماز ظهر عاشورا در جوار حضرت سیدعباس(ع) که به صورت محوری اقامه می شود، نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد در سه محل دیگر این شهر نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در روز عاشورا با توجه به انبوه جمعیت و امکان نرسیدن برخی هیأت های عزاداری به محل مراسم محوری و نیز برای آن دسته از هیئاتی که در حال بازگشت از حرم حضرت سیدعباس(ع) هستند، برپایی نماز ظهر عاشورا افزون بر جوار حرم برادر امام رضا(ع)، در سه نقطه دیگر شهر بجنورد نیز برنامه ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد به صورت محوری در شبستان و صحن حرم حضرت سیدعباس(ع) و ضلع شرقی آن در پارکینگ منتهی به جاده آسفالت به امامت حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اقامه شده و افزون بر این در حدفاصل پل 19مهر و مسجد امیرالمومنین(ع)، حد فاصل میدان دفاع مقدس و درمانگاه امام سجاد(ع)(مقابل دبیرستان 15خرداد) و تقاطع خیابان آزادی و خیابان حسینی معصوم(مقابل ورزشگاه شهید علیدخت) نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر از انجام تهمیدات مورد نیاز برای هیأت های مذهبی و نمازگزاران به منظور اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا خبر داد و افزود: در این راستا با همکاری شرکت آبفای شهری، امکانات مناسب برای وضو گرفتن در اماکن محل برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نماز جماعت ظهر عاشورا در تمامی شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صورت گرفته، پیش بینی می شود امسال شاهد حضور بیشتری از مردم و هیئات مذهبی برای اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در استان باشیم.

 

اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در 32 امامزاده خراسان شمالی

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برپایی نماز ظهر عاشورا در جوار حرم 32 امامزاده شاخص این استان با حضور مردم عزادار و اعضای هیئات مذهبی خراسان شمالی خبر داد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مراسم های عزاداری محرم به ویژه نماز جماعت اول وقت در روز عاشورا به تبعیت از امام حسین(ع)، نماز ظهر عاشورا در 32 امامزاده شاخص این استان با حضور مردم و عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه همزمان با روز عاشورا دسته‌جات و هیئات عزاداری خراسان شمالی از مناطق مختلف به سمت امامزاده های مزبور دسته روی می کنند، اضافه کرد: هیأت های مذهبی پس از تجمع در این اماکن مقدس به صورت تجمیعی و هماهنگ عزاداری کرده و با فرارسیدن ظهر، نماز جماعت روز عاشورا را اقامه خواهند کرد.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) در حال برگزاری است./9314/302/ب2

ارسال نظرات