۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۳۲۸

سوگواری مراجع تقلید و علما در تاسوعای حسینی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با حضور علما، روحانیت و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا امام حسين امام حسين (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری و سوگواری همزمان با تاسوعای حسینی در بیوت مراجع تقلید و علما در قم برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم که در فضایی آکنده از غم و اندوه فراوان و با حضور علما، شخصیت های حوزوی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان و دیگر اقشار مردمی برگزار شد، سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداختند و مداحان اهل بیت(ع) نیز مداحی و روضه خوانی کردند.
 
مراسم سوگواری تاسوعای حسینی در بیوت حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، سبحانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جوادی آملی، موسوی اردبیلی، علوی گرگانی و دیگر علما برگزار شد.
 
همچنین مراسم مشابهی در دفتر مقام معظم رهبری با حضور طلاب، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
 
گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، شهر مقدس قم در روز تاسوعای حسینی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و مردم عزادار قم از صبح امروز در قالب دسته‌های عزاداری و سینه زنی خود را به حرم مطهر کریمه اهل بیت رساندند و در این مکان مقدس به عزاداری پرداختند.
 
عزاداران حسینی در اقدامی پسندیده به هنگام اذان ظهر برنامه های عزاداری خود را تعطیل کرده و نماز ظهر و عصر را در اول وقت به جماعت بجای آوردند.
 
در مساجد، تکایا، حسینیه ها، امامزادگان و دیگر اماکن مذهبی نیز مردم با حضور در برنامه های عزاداری مشغول سوگواری هستند. /924/
ارسال نظرات