۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۳۴۳
همزمان با سراسر کشور؛

استان مرکزی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی امروز جمعه و همزمان با تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد.
تاسوعاي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عاشقان حسینی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی، امروز جمعه با تن پوش سیاه و برگزاری آیین های سوگ در مصیبت کربلا اشک ماتم می ریزند و یاد و خاطره امام حسین (ع) و یاران باوفایش را که برای آزادگی و ظلم ستیزی به شهادت رسیدند، گرامی می دارند.


مردم عزدار استان مرکزی از جمله شهرستان اراک از نخستین ساعات روز تاسوعا با حضور در هیات های عزاداری و برپایی خیمه های عزا در تکایا، مساجد و بقاع متبرکه ، ارادت خود را سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان به ویژه حضرت اباالفضل (ع) نشان دادند.


عزاداران حسینی در استان مرکزی همچنین در شب تاسوعا با حضور در محافل عزاداری یاد شهدای دشت کربلا بویژه قمربنی هاشم (ع) را گرامی داشتند.


هیذت های عزاداری و گروه های زنجیرزن مردمی به صورت خودجوش در روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور در خیابان های شهر اراک و سایر مناطق استان مرکزی در قالب کاروان های غم دایر است.


بر اساس برنامه ریزی انجام شده عزاداران حسینی شهر اراک در روز تاسوعا و عاشورا در قالب هیات های مختلف با حرکت از تکایا و مساجد محله ها به سمت مصلی بیت المقدس این شهر می روند و در تجمع بزرگ هیات مذهبی شرکت می کنند.


روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا به ویژه روز تاسوعا، مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.


شایان ذکر است، دیگر شهرهای و روستاهای استان مرکزی نیز در روز تاسوعای حسینی داغدار ماتم شهادت قمر بنی هاشم (ع) است و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته های غم مشغول عزاداری هستند.


علاوه بر آیین های سوگ در حرم مطهر امامزادگان در بسیاری از نقاط شهری و روستایی استان آیین های تعزیه سید و سالار شهدا نیز در حال برگزاری است.


امامزاده محمد عابد(ع) یکی از بقاع شاخص استان مرکزی است که همواره میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) است و در این روزها خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان به خاندان نبوت(ع) برای عرض تسلیت شهادت سومین امام شیعیان و یاران با وفایش در قالب دسته های عزاداری در این مکان مقدس عزاداری می کنند.


همچنین 73 بقعه متبرکه استان مرکزی امروز شاهد حضور خیل عزاداران حسینی است.


 
گفتنی است، 400 هیأت مذهبی در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد 130 هیأت در اراک به ثبت رسیده است./842/
202/ب2

ارسال نظرات