۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۳۴۴
امام جمعه اصفهان:

دولت با عمل به هدایت های رهبر انقلاب از نفوذ دشمن در اجرای برجام جلوگیری کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد، هدف نهضت عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: همگی شهدا به مقام حضرت عباس(ع) غبطه می خورند، باید سعی کنیم تا روحیه حسینی کسب کنیم، با آمریکا نمی شود آشتی کرد، دولت باید با اجرای راهنمایی های رهبر انقلاب در اجرای برجام از نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دشمن جلوگیری کند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد در مسجد صفاري كاشان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان، گفت: بحمدالله برجام به فرجامی رسید و طبق نظر مجلس و شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسید، مقام معظم رهبری هم با ارائه راهنمایی هایی اجرای آن را پذیرفتند.

 

وی ادامه داد: دولت محترم هم از راهنمایی های رهبر معظم انقلاب تشکر کرد و پذیرفت تا راهنمایی های ایشان را در اجرای برجام رعایت کند تا خدای ناکرده برجام به ضرر کشور نباشد و با کار دولت و نظارت رهبر انقلاب شاهد اجرای صحیح آن از سوی دولت باشیم.

 

امام جمعه اصفهان، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بدانید که آمریکا شیطان بزرگ است و صلاح و خیر ما را نمی خواهد و باید از نفوذ سیاسی، اقتصادی  و فرهنگی دشمنان در اجرای برجام جلوگیری کنیم، آمریکا کسی نیست که بتوانیم با او آشتی کنیم، آن ها اصلاح نمی شوند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: خداوند فرموده رفتار ما با کافرانی که با ما نمی جنگند رفتار خوبی باشد، چین هم کشور مسلمان نیست، ولی ما با آن ها داد و ستد و رابطه داریم، حتی با روسیه علیه تروریست ها متحد شده ایم، می توانیم با کافران مذاکره کنیم، حضرت علی(ع) حتی از یهودی قرض می گرفتند، منتها نه یهودی که مستکبر است و پول مملکت ما را بلوکه می کند.

 

وی با اشاره به دشمنی های آمریکا با ایران در طول تاریخ، افزود: امروز تمامی ظالمان و خرابکار های جهان در پناه دولت آمریکا هستند، داعش خودش به تنهایی چیزی نیست و اگر آمریکا پشتیبان آن نباشد در چند روز می توان آن را نابود کرد، روسیه هم در چند روزی که با داعش وارد جنگ شده توانسته ضربات سنگینی به آن ها وارد کند.

 

تمام شهدا به مقام حضرت ابوالفضل(ع) غبطه می خورند/ ظالمان با نمازی که حسینی باشد مخالفند

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با اشاره به فرا رسیدن تاسوعای حسینی، بیان داشت: امروز به نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) نامگذاری شده است با این که ایشان هم در روز عاشورا به شهادت رسیدند، حضرت سجاد(ع) فرمودند" عمویم عباس نزد خداوند مقامی دارد که تمام شهدا در روز قیامت به مقام ایشان غبطه می خورند" ، تفاوت ایشان با سایر شهدا در سطح معرفت اوست.

 

آیت الله طباطبایی نژاد توضیح داد: در روز عاشورا وقتی خبر شهادت هر کدام از اصحاب را به امام حسین(ع) می دادند، چهره حضرت(ع) گشاده می شد که فرد دیگری هم در راه نماند و به راه راست هدایت شد، اما وقتی خبر شهادت حضرت عباس(ع) را به امام(ع) دادند، چهره حضرت در هم شکست.

 

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم حسینی شویم، بسیار هم سخت است، شجاع و دلیر بودن و ایستادگی در برابر ظلم تا پای مرگ و اسارت خانواده، داشتن این روحیه خیلی مهم است، از خدا بخواهیم تا به واسطه عزاداری ها به ما توفیق داشتن چنین روحیه ای را بدهد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  بسیاری از ظالمان در طول تاریخ مخالف نماز خواندن نبودند حتی برخی نظیر بنی العباس خودشان هم نماز می خواندند و امام جماعت هم بودند، اما اگر می فهمیدند کسی به زیارت امام حسین(ع) رفته است او را می کشتند، پهلوی هم با نماز و نماز خوان کاری نداشت، اما جلوی عزاداری ها را می گرفت.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: عزاداری ها در زمان حکومت پهلوی با ترس و احتیاط های فراوان انجام می شد و با عزاداران برخوردهای سفت و سختی صورت می گرفت، ظالمان با نماز مخالف نیستند با نمازی که همراه با حسین(ع) خوانده شود مخالفند، با نمازی که دارای ویژگی های حسینی است عناد می ورزند.

 

پیام مهم قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است/ طمع و ترس 2 عامل مهم دوری از نهی از منکر هستند

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند" کسی که روز عاشورا را روز حزن و مصیبت و گریه خود قرار دهد، خداوند روز قیامت را روز سرور او قرار می دهد" ، اما رضا(ع) هم فرمودند: " کمترین چیزی که به زائر اباعبدالله الحسین(ع) که با شناختن حق و حرمت و ولایت ایشان به زیارت رفته باشد در کنار نهر فرات می دهند، بخشیده شدن گناهان گذشته و آینده اوست" .

 

امام جمعه اصفهان در خطبه اول، انگیزه اصلی امام حسین(ع) از قیام را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: خداوند بنی اسراییل را از زبان حضرت داود مورد لعن قرار داد، چرا که امر به معروف و نهی از منکر نمی کردند و دلیل آن هم یا به طمع آنان به کمک و مال افراد گناهکار و یا ترس از آن ها بر می گشت، خداوند در قرآن مردم را به ترسیدن از خودش ونترسیدن از غیر خود دعوت می کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به  داستان اختلاف احمد شاه و آیت الله سید حسن مدرس، ابراز داشت: حرص، طمع و ترس در وجود مدرس نبود و باعث شد تا تن به ذلت ندهد و اوامر شاه را کورکورانه اجر نکند، پیام مهم عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است. /869/پ201/ج

 

ارسال نظرات