۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۹۷۳۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت عباس نماد غیرت دینی و ولایت مداری است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حضرت عباس(ع) را نماد غیرت دینی و ولایت مداری دانست و گفت: در دوره فعلی نیز همه ما باید به تبعیت از علمدار کربلا در تمام احوال ولایت پذیر و ولایت مدار باشیم.
حجت الاسلام يعقوبي - اجتماع بزرگ عزاداران حسيني در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در اجتماع عظیم عزاداران حسینی که همزمان با روز تاسوعا و با شرکت مردم عزادار و هیئات مذهبی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه روز تاسوعا به حضرت عباس(ع) منسوب است، افزود: یکی از مهم ترین درس هایی که می توانیم از رفتار حضرت عباس(ع) در واقعه کربلا بیاموزیم دین داری است به گونه ای که اگر به غیر دین معامله کنیم قطعا ضرر خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه ولایت مداری و ولایت پذیری محض از دیگر درس های روش و منش حضرت ابوالفضل(ع) است، اضافه کرد: برادر گرامی امام حسین(ع) با رفتار خود در کربلا به همه مسلمانان پیام داد که معرفت یک مسلمان افزون بر دین داری در ولایت مداری نیز هست.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حضرت عباس(ع) را نماد غیرت دینی و ولایت مداری دانست و افزود: در دوره فعلی نیز همه ما باید به تبعیت از علمدار کربلا در تمام احوال ولایت پذیر و ولایت مدار باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه نترسیدن از کفار و استکبارستیزی درس دیگر حضرت عباس(ع) است، خاطرنشان کرد: سخن حق در تاریخ گم نمی شود به همین دلیل اکنون ما نیز نباید از عربده کشی دشمنان واهمه داشته باشیم و از ایستادگی در برابر آنها شانه خالی کنیم.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما ملت مسلمان ایران به فضل الهی بدون کمترین هراس از دشمنان و دسیسه های آنها همچنان در صحنه حضور داشته و اطمینان داریم که سرانجام ظلم خاموش می شود زیرا ملتی که امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و تاسوعا و عاشورا دارد هیچ گاه در برابر دشمنان تسلیم نشده و به آنها نیز اجازه نفوذ نمی دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) در کربلا ایثارگری را به تمام معنا کامل کرد، افزود: زمانی که علمدار کربلا با لب تشنه وارد فرات شد وقتی می خواست آب بنوشد به یاد تشنگی امام حسین(ع) و کودکان افتاد و به خود نهیب زد که چگونه می خواهی آب بنوشی وقتی برادر و مولایت تشنه و در آستانه شهادت است؟ و این گونه بود که آب ننوشید و بازگشت و با لب تشنه به شهادت رسید.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز همه ما باید با الهام از مکتب نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) و شهدای مظلوم کربلا برای حفظ شعائر و ارزش های اسلامی و انقلاب خود به هیچ عنوان کوتاه نیامده و چون گذشته در برابر استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ، آمریکای جهان خوار که دشمن درجه یک امت اسلام و تمام مستضعفان جهان است، ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در بجنورد، از هیئات مذهبی و مردم برای انجام این حرکت پرشور قدردانی کرد و افزود: باید این سنت زیبا برای سال های آینده نیز با شور و شعور بیشتری ادامه یافته و آن را به عنوان یک روز ماندگار عزاداری مردم خراسان شمالی در تاریخ این استان ثبت و ضبط کنیم.

 

وی افزود: باید تلاش شود اجتماع بزرگ عزاداران حسینی خراسان شمالی در روز تاسوعا به عنوان نماد عزاداری ماه محرم در این استان نظیر آنچه در مورد شهرهای زنجان، تبریز، یزد و غیره وجود دارد، در کشور به ثبت رسیده و معروف شود.

 

گفتنی است، همزمان با روز تاسوعا، اجتماع بزرگ عزاداران حسینی استان خراسان شمالی، با شرکت مردم و هیئات مذهبی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد و نیز مساجد و مصلاهای مراکز سایر شهرستان های تابعه استان برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات