۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۴۰۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

اطاعت محض از رهبر انقلاب اساس و جوهر ولایتمداری است/ استکبار جهانی درصدد اجرای پروژه نفوذ و فوق نرم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اطاعت محض از مقام معظم رهبری اساس و جوهر ولایتمداری است، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع است و این یک حکم شرعی است و هر کس تخطی کند خلاف شرع انجام داده است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از آموزه های مکتب اهل بیت(ع) وفاداری به عهد و پیمان است گفت: عهد و پیمان هایی که انسان در زندگی منعقد می سازد یا انشایی است مانند آنچه مکتوب می شود و یا تکوینی، که در جوهره انسان وجود دارد و همان عهد و پیمانی که بنده اش با خدا می بندد.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: وفاداری به عهد و پیمان، نشان از تقوا و عقلانیت انسان در مسیر نجات از سقوط در باتلاق دنیاگرایی و رشد در مسیر کمال انسانی است.

 

وی افزود: وفاداری به همسر، فرزندان نسبت به پدر و مادر، فرد نسبت به جامعه خود، مراعات به عهد و پیمان خویش است.

 

امام جمعه بوشهر گفت: در عهد تکوینی و عهد فطری پاداش عظیم است که اگر نقض شود بدترین معصیت انجام داده‌اند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت اباالفضل العباس(ع) نشان ولایتمداری در تاریخ ادیان الهی است اظهار داشت: در مدرسه ولایتمداری کسی را بهتر از اباالفضل العباس(ع) نمی شناسید که در روز تاسوعا در رکاب مولایش اباعبدالله الحسین(ع) با دشمنان بجنگد و به شهادت برسد.

 

وی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) نماد بصیرت و دشمن شناسی است، تا آنجا که در برابر هجمه‌ دشمن و مذاکره و امان نامه، مولایش اباعبدالله الحسین(ع) را رها نکرد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: اکنون دشمنان ما، بسیارند شمرها و عمر سعد ها و در مقابل این انقلاب ایستاده اند و همگان باید با الگو قرار دادن حضرت ابوالفضل العباس(ع) از حریم ولایت یک لحظه رها نشوند و این پیام تاسوعا است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اطاعت محض از مقام معظم رهبری اساس و جوهر ولایتمداری است اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا ممنوع است، و این یک حکم شرعی است، و هر کس تخطی کند خلاف شرع انجام داده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های دوم نماز جمعه بوشهر با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به ریاست جمهوری تذکراتی یادآور شد: آمریکا و کشورهای متخاصم به دنبال ایجاد پروژه نفوذ و فوق نرم هستند؛آنها به دنبال نفوذ در عرصه سیاسی، فرهنگی،اقتصادی و علم و فناوری هستند تا ساختار نظام و انقلاب را تغییر دهند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: نامه رهبر معظم انقلاب ضعف های برجام را تذکر دادند و در این میان دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی بر آن مواظبت کنند و اجرا سازند.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب ایران نفوذناپذیر است، اظهار داشت: آمریکا بداند مردم ایران پرورش یافته مکتب ابا الفضل العباس(ع) هستند و این انقلاب اجازه نفوذ دشمن را نمی دهد.

 

وی افزود: مسؤولان و خواص بدانند، افرادی که در کربلا امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، شخصیت های مهم کوفه بودند، ولی با ولایت نبودند و راه اباعبدالله الحسین(ع) را اشتباه و به ضرر اسلام می دانستند، و با سکوت خود و همراهی با جبهه ضد ولایت واقعه عاشورا را ساختند، و اکنون تنها راه اطاعت از ولایت است./833/202/ب2

ارسال نظرات