۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۹۷۴۰۱
آیت الله علم الهدی:

نطفه فتنه آمریکا در برجام وجود دارد/ دولت و رییس جمهور هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: در این برجامی که آمریکایی‌ها امضا کرده‌اند، نطفه توطئه، فسق و فجور، خصومت و دشمنی آمریکا وجود دارد؛ این را رهبر معظم انقلاب دارند گوشزد می‌کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی، به تبیین شخصیت حضرت ابالفضل(ع) پرداخت و گفت: امروز روز تاسوعای حسینی است و تمام سخن ما باید از وجود قمر بنی هاشم(ع) باشد چرا که بزرگ انسان الگویی قرآن کریم بعد از امیرمؤمنان(ع) و ذوات مقدس معصومان(ع) آن حضرت است.

 

وی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) پیرامون شخصیت حضرت ابالفضل(ع) اشاره کرد که می فرمایند «کانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِیٍّ نافِذَ البَصیرَةِ، صُلبَ الإیمانِ، جاهَدَ مَعَ أبی عَبدِاللّه ِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهیداً» و افزود: وجود مقدس امام صادق(ع) در بین تمام فضایل و برجستگی های شخصیت قمر بنی هاشم(ع) دو امتیاز «نافذ البصیره بودن» و «ایمان پر صلابت» را معرفی می کنند.

 

تبیین ابعاد بصیرت حضرت ابالفضل(ع)

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: نافذ البصیره بودن قمر بنی هاشم دو بعد داشت، «دشمن شناسی» و «دشمن شناسی»، یعنی دقیقا دو بصیرتی که امروز به عنوان ابزار قطعی و راهگشای قاطع در همه پیچ و خم های جریان انقلاب برای مردم ما ضرورت دارد.

 

آیت الله علم الهدی در تبیین دشمن شناسی حضرت ابالفضل(ع) اظهار کرد: در مقام دشمن شناسی تنها این بصیرت که بفهمیم دشمن ما چه کسی است، کفایت نمی کند؛ نافذ البصیره بودن قمر بنی هاشم هم فقط در شناخت دشمن نبود بلکه ایشان توطئه های دشمن را می شناخت و در هر حرکتی که دشمن انجام می داد، به عمق شیطنت، جنایت و خباثتش توجه داشت.

 

بازخوانی مصادیق دشمن شناسی و ولایت شناسی قمر بنی هاشم(ع)

وی به بیان مصادیق روشنی از دشمن شناسی و ولایت شناسی حضرت ابالفضل(ع) که در واقعه کربلا اتفاق افتاد، پرداخت و یادآور شد: شب عاشورا وقتی شمر براب ایشان امان نامه آورد، در ظاهر شمر می خواست به خاطر جریان عاطفی هم قبیله ای بودنش با حضرت ابالفضل(ع) چنین کاری انجام داد اما قمر بنی هاشم(ع) عمق جنایت و توطئه او را می شناخت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این امان نامه دو حصوصیت وجود داشت؛ یکی این که شمر می خواست از بین اصحاب سیدالشهدا(ع)، حضرت ابالفضل(ع) را جذب کند و دوم این که ایشان را از امام حسین(ع) جدا کند، چرا که شخصیت سیدالشهدا(ع) از نظر قدرت مقاومت و مقابله با لشگر 120 هزار نفری، در عظمت، شجاعت و قدرت ابالفضل(ع) خلاصه می شد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به جریان حمله سپاه عمر سعد در عصر روز تاسوعا به خیام حرم و کفایت ایستادگی قمر بنی هاشم در برابر آن ها، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا در این حین جمله ای فرمودند که تمام عظمت قمر بنی هاشم(ع) در این جمله خلاصه می شود؛ حضرت فرمودند «بِنَفسی أنت یا أخاه»؛ ابالفضل(ع) چه کسی است که حجت خدا و امام زمان به او می گوید «جانم به قربانت»؟

 

رهبر انقلاب با رییس جمهور اتمام حجت کردند

وی سپس به نامه رهبر معظم انقلاب در تأیید مشروط برجام اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای که اخیرا خطاب به آقای رییس‌جمهور نوشتند، این نکته را گوشزد کرده و فرمودند: «جنابعالی باسابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، تبعأ دانسته‌اید که دولت ایالات‌متحده در قضیه هسته‌ای و نه در هیچ مسئله دیگری در برابرمان رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است.»

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: رهبری نه تنها دشمنی آمریکا و دشمن شناسی را به رییس جمهور به عنوان رییس قوه مجریه و تصمیم گیرنده در اجرای برجام، گوشزد کردند، بلکه اتمام حجت و استشهاد کرده و فرمودند «این چیز پوشیده‌ای نیست، تجربیات چند دهه حضور شما در متن مسائل نظام، روشن کرده ما دشمنی ناپاک تر از آمریکا نداریم و آمریکا در هر جریانی جز اعمال توطئه و فتنه، بهره‌برداری در خصومت و دشمنی راه و کار دیگری ندارد.»

 

تاسوعای حسینی باید کاربردی باشد/ در برجام نطفه فتنه آمریکا وجود دارد

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: برادران و خواهران! تاسوعای حسینی برای ما تنها تاسوعای عزا نبوده و باید تاسوعای کاربردی باشد؛ امام صادق(ع) در بینش گاه ولایت و امامت خود می فرمایند «کانَ عَمُّنا عَبّاس نافِذَ البَصیرَه»؛ قمر بنی هاشم(ع) در چشمان شهلا، ابروان کشیده، هیکل پر وقار و با صلابت، شجاعت، دلاوری و شمشیر زدن، نه؛ آن چه حجت خدا می گوید، «نافذ البصیره» بودن ایشان است.

 

وی تصریح کرد: اگر قمر بنی‌هاشم(ع) نافذ البصیره بود، ای عاشقان ابالفضل(ع)، ای دلدادگان قمر بنی‌هاشم(ع)، شما نافذ البصیره باشید؛ در این برجامی که آمریکایی‌ها امضا کرده‌اند، نطفه توطئه، فسق و فجور، خصومت و دشمنی آمریکا وجود دارد؛ این را رهبر معظم انقلاب دارند گوشزد می‌کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: برجام باید عمل شود، مجلس هم آن را تصویب کرده اما باید با هوشیاری نسبت به آن نقطه ‌های توطئه آمیز عمل شود.

 

آیت الله علم الهدی در تبیین بصیرت حضرت ابالفضل(ع) در «ولایت شناسی»، اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) برادران و اصحاب دیگری نیز در کنار ابالفضل(ع) داشتند اما نافذالبصیره بین آن ها، حضرت ابالفضل(ع) بود، چرا که سایران امام حسین(ع) را با آن چشمی که قمر بنی هاشم می دید، نمی دیدند و عشق ابالفضل(ع) را نسبت به ایشان نداشتند.

 

وی پس از برشمردن دلایل هر کدام از برادران سیدالشهدا(ع) برای همراهی نکردن با ایشان، خاطرنشان کرد: این دیدها غیر ابالفضلی است؛ این که ما اقتصاد و شکم خود را ببینیم و راه دشمن را از طریق رفاه، لذت و چرب و شیرین بودن زندگی مان باز کنیم، این نگاه قمر بنی هاشم(ع) نیست؛ حضرت ابالفضل(ع) حجیت امام حسین(ع) از طرف خدا را می دید و حرکت و راه او را حرکتی خدایی و راهی می دید که عمق سرسپردگی و دلدادگی در راه خدا است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز هم در بین مردم ما، بینش ها نسبت به رهبری همینطور متفاوت است؛ رهبر معظم انقلاب در نامه خود شرط کردند که رییس جمهور آمریکا باید مسائل لغو تحریم ها را کتبا بنویسد اما انگلیسی ها گفته اند رییس جمهور آمریکا چنین چیزی نمی نویسد.

 

سخن رهبر معظم انقلاب، سخن امام زمان(عج) است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عده ای رهبری را از این دیدگاه می بینند که وقتی قرار است کاری انجام گیرد، چرا رهبری سنگ اندازی کرده و نمی گذارند کار انجام شود؟ عینک این افراد، عینک گاردین است که گفته این گونه که رهبری گفته است، ماه ها طول می کشد و کار تمام نمی شود.

 

وی ادامه داد: اما کسانی که نافذ البصیره در ولایت شناسی باشند، رهبری را چگونه می‌بینند؟ رهبری را حجت خدا و وجود مقدس امام زمان(عج) می بینند؛ امام زمان(عج) در نامه‌شان فرمودند «فانهم حجتی علیکم» یعنی این آقای مجتهد جامع‌الشرایط حجت من است، اگر این آقا حجت امام زمان(ع) است، هرچه بگوید، حرف امام زمان(عج) است.

 

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: خدای ناکرده ما برای رهبر انقلاب عصمت قائل نیستیم اما وقتی حجت امام زمان(عج) شدند، هرچه بگویند حرف امام زمان(عج) است، عده ای که این گونه به رهبری می نگرند، دیگر تحلیل سیاسی روی فرمان رهبری نمی‌گذارند، اما و الا درست نمی‌کنند، تردید نمی‌کنند، یک‌گوشه نمی‌نشینند و به‌ عنوان یک آدم سیاستمدار ژست سیاسی بگیرند و بعد مقابل نظر رهبری نظر داده و حرف بزنند./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات