۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۷۴۱۷
سخنران و مبلغ حوزوی:

جهل و دنیاطلبی عامل اصلی فجایع کربلا است

خبرگزاری رسا ـ سخنران و مبلغ حوزوی گفت: سختی ها و مصیبت های زیادی بر اهل بیت(ع) وارد شد اما مصیبت واقعی آن روزی است که دشمنان، امام حسین(ع) را با نیت نزدیک شدن به خداوند به شهادت رساندند.
عاشورا و مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل امام حسین(ع) در شب تاسوعای حسینی در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی برگزار شد.

 

آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای رییس ستاد اعتکاف کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عالمی به روایتی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: هر گاه زین العابدین(ع) نگاهش به عبد الله بن عباس، فرزند حضرت عباس(ع) می افتاد، یاد کربلا در ذهنش تداعی می شد و می گریست.

 

وی درباره روزهای سخت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: امام سجاد(ع) دو روز را به عنوان سخت ترین روزهای پیامبر(ص) معرفی کرده است؛ دیدن بدن مثله شده حمزه در جنگ اُحد، نخستین روزی بود که بر پیامبر اکرم(ص) سخت گذشت.

 

سخنران و مبلغ حوزوی افزود: دومین روزی که بر پیامبر(ص) سخت گذشت در جنگ موته بود؛ پیامبر اکرم در این جنگ سه فرمانده مشخص کردند که با شهادت هر فرمانده، نفر بعدی فرماندهی جنگ را به دست می گرفت؛ زید بن حارثه، جعفر پسر عموی پیامبر و عبدالله بن رواحه، سه فرمانده جنگ موته بودند.

 

وی ادامه داد: دومین روزی که بر پیامبر اسلام(ص) سخت گذشت، شهادت جعفر پسر عموی پیامبر(ص) بود؛ جعفر پس از شهادتش وارد بهشت شد و با دو بالی که به وی عطا شد، در بهشت پرواز می کرد و به جعفر طیار معروف شد.

 

حجت الاسلام عالمی به حدیث امام سجاد(ع) بعد از گذشت این روزهای سخت بر پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) فرمودند، «لا یوم کیومک یا اباعبدالله»؛ مصیبت واقعی آن روزی است که امام حسین(ع) را با نیت نزدیک شدن به خداوند به شهادت رساندند./840/202/س

ارسال نظرات