۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۹۷۴۱۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

اجرای احکام اسلام در بستر حکومت اسلامی امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این‌که اجرای احکام اسلام در بستر حکومت اسلامی امکان‌پذیر است، گفت: در طول تاریخ اسلام، تنها حکومتی که به نام شیعه و برای خدمت به شیعه تشکیل شده است، حکومت جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان جمعه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) درب جوشقان مسجد امام کاشان، با اشاره به این که برخی مطرح می کنند که جلسات امام حسین(ع) را سیاسی نکنید، گفت: تخریب چهره های سیاسی در جهت دستیابی به منافع حزبی اشتباه است، اما نمی توان در جلسات امام حسین(ع) به حاکمیت، نظام اسلامی، استکبار و استعمار نپرداخت.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) می فرماید هدف تمامی انبیاء الهی ایجاد حکومت اسلامی بوده است تا به عنوان پیامبر الهی در رأس حکومت قرار گیرند و جامعه را اداره کنند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که درصد کمی از انبیاء به هدف خود برای تشکیل حکومت الهی رسیدند، گفت: امام حسین(ع) برای رسیدن به حکومت الهی به شهادت رسید، اما سایر ائمه فضای جامعه را مناسب این امر ندیدند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که تا حکومت اسلامی نباشد، نمی توان احکام اسلام را اجرا کرد، گفت: رهبری توانای امام و بیداری ملت ایران دو لطف الهی بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد که در این امر نقش مردم ایران بسیار پر رنگ است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که حدود 10 هزار نفر در سال 88، چندین ماه در تهران آشوب ایجاد کردند، گفت: راهپیمایی و حماسه باشکوه 9 دی به قائله 88 پایان داد.

 

به گفته وی، مردم باید هوشیار باشند، چرا که دشمن از دو راه خیر و شر برای نفوذ به کشور اقدام کرده است و با تفسیر غلط تاریخ اسلام به دنبال القای اشتباه به مردم است.

 

وی با بیان این که حکومت های گذشته هدف از ساخت مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی را جذب شیعیان ایران به حکومت شان مطرح می کردند، گفت: در طول تاریخ اسلام، تنها حکومتی که به نام شیعه و برای خدمت به شیعه تشکیل شده است، حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

 

پایه انقلاب برای خدمت به مردن بنا نهاده شده است

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امام خمینی(ع) یک سر سوزن به دنبال دنیا نبود که بخواهد برای آن انقلاب ایران را تأسیس کند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب نیز ذره ای به دنبال مال دنیا و مقام نیست، گفت: عده ای به عشق اسلام در مملکت فعالیت می کنند و عده ای نیز به نام اسلام به دنبال چپاول هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که پایه انقلاب برای خدمت به مردم بنا نهاده شده است، افزود: پایه حمایت مردم از انقلاب نیز بر مبنای حمایت از تشیع است که شهدا در این راستا جان خود را فدا کردند.

 

وی با بیان این که خون های ارزشمندی که در حفظ انقلاب ریخته شد، به هیچ وجه در تاریخ اسلام به این وسعت دیده نمی شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران نه کم نظیر، بلکه بی نظیر است.

 

به گفته وی، وظیفه ما در برابر انقلاب اسلامی ایران بسیار سنگین است، چرا که بار زحمات 1400 ساله اسلام بر روی دوش ما قرار دارد.

 

حجت الاسلام شاه فضل گفت: پیامبر اسلام(ص) به مردم زمانه خود می فرماید در آینده مردمانی خواهند آمد که ما را ندیده اند، اما ایمان آنها از ایمان شما بیشتر است./1307/202/ب2

ارسال نظرات