۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۹۷۴۱۹
مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان:

امام حسین احیاگر فرهنگ شهادت‌طلبی برای مقابله با استبداد بود

خبرگزاری رساـ مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان با بیان اینکه امام حسین(ع) به لزوم پاسداری از نماز و ترویج فرهنگ اقامه آن اهتمام داشت، گفت: روزگاری که ارزش‌های اصیل اسلامی نظیر شهادت به خاطر حاکمیت استبداد به فراموشی سپرده می شد، امام حسین(ع) این فرهنگ را برای جامعه تشیع زنده کرد.
حجت الاسلام سيد مجتبي رضايي جواهريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید مجتبی رضایی جواهریان مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان عصر روز عاشورا در جمع عزا داران این شهرستان گفت: پیام امام حسین(ع) که در انقلاب اسلامی هم به فرمان امام راحل آغاز شد نیز شاهد فرهنگ فداکاری در راه مکتب و دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی است.

 

وی مبارزه با ستمگران و زندگی با عزت را فرهنگ عاشورا دانست و یاد آورشد: امام حسین(ع) فرمود، هرگز دست ذلت به شما نخواهم داد و مانند برده ای  تسلیم شما نخواهم شد.

 

حجت الاسلام  رضایی جواهریان همچنین هدف از قیام عاشورا را  احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: امام حسین(ع) در نامه ای به افراد سرشناس کوفه این گفت، پیامبراکرم می فرماید، هر مسلمانی سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال می شمارد و پیمان الهی را در هم می شکند و با سنت رسول خدا مخالت می کند اگر در برابر چنین سلطانی با عمل یا گفتار مخالفت نکند بر خداوند سزاوار است که چنین کسی را داخل آتش جهنم کند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در وصیتی به حمد بن حنفیه  می نویسد، من برای خودخواهی یا خوش گذرانی و فساد قیام نکردم، بلکه می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و  سیره جدم و راه و روش پدرم را احیا کنم.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان کاشان ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دستاوردهای فرهنگ عاشورا دانست و گفت: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که تأکید رهبر معظم انقلاب و سفارش نماینده ولی فقیه در کاشان است بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 

حجت‌الاسلام  رضایی جواهریان بردباری و شکیبائی، وفاداری، پایبندی به نماز، فرهنگ شهادت، ادب و بزگواری، ظلم‌ستیزی، دلاوری و عفاف و پاسداری را از جمله دستاوردهای فرهنگ عاشورا دانست و افزود: شکیبایی در رفتارها و گفتارهای یاران و اصحاب خاص حضرت مشاهده می‌شود و در تمام حوادث تلخ، شکیبایی را پیشه خود کردند و به انسان بردباری در راه هدف را آموختند.

 

وی با اشاره به اینکه وفا و عمل به پیمان و ایستادگی بر سر عهد از ویژگی های امام حسین(ع) و اصحاب وفادار امام حسین(ع) است، یادآور شد:  امام حسین(ع) شب عاشورا در توصیف اصحاب خود فرمود، هیچ اصحابی وفادارتر و صادق‌تر از یاران خود نمی‌شناسم.

 

حجت الاسلام  رضایی جواهریان همچنین با بیان اینکه امام حسین(ع) به لزوم پاسداری از نماز و ترویج فرهنگ اقامه آن اهتمام داشت، گفت: روزگاری که ارزش‌های اصیل اسلامی نظیر شهادت به خاطر حاکمیت استبداد به فراموشی سپرده می شد، امام حسین(ع) این فرهنگ را برای جامعه تشیع زنده کرد./1307/202/ب2

ارسال نظرات