۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۷۴۴۰
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

بیداری مردم و رهایی از ضلالت مهم‌ترین پیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: از جمله آثار و برکاتی که قیام و شهادت سیدالشهدا (ع) در بعد سیاسى اجتماعى داشت، بیدار شدن خفتگان و انتقال روح مبازره جویى علیه ظلم و ستم بود.
بیداری مردم و رهایی از ضلالت مهم‌ترین پیام عاشورا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در مسجد مهدی موعود بندرعباس، گفت: عاشورا درس مى‏دهد که در ماجراى دفاع از دین، بصیرت از همه چیز بیشتر براى انسان لازم است.

 

وی، حجاب در عاشورا را یکی از مهم ترین پیام های این واقعه دانست که با استفاده از آن می توان حقانیت اسلام و عدم استفاده اسلام از زن به عنوان کالا را به اثبات رساند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره آثار سیاسی عاشورا، بیدارى خفتگان و رهایى از ضلالت را از مهم ترین این آثار خواند و تصریح کرد: از جمله آثار و برکات که قیام و شهادت سیدالشهدا (ع) در بعد سیاسى اجتماعى داشت، بیدار شدن خفتگان و انتقال روح مبازره جویى بر علیه ظلم و ستم بوده و هست.

 

وی در ادامه قیام عاشورا را یکی از بزرگ ترین وقایعی خواند که همواره قیام ها و جنبش های ما شیعیان متاثر از آن بوده، است.

 

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: کسانی که تحرکات شیعی به نفع آنها تمام نمی شده، همواره در تلاش برای گرفتن این سلاح از دست شیعه بوده اند و تلاش کرده و می کنند تا با گسترش و بسط تحریفات در حماسه عاشورا به حقیقت آن صدمه بزنند و این وظیفه هر عاشق حسینی است که با روشنگری به مبارزه با این تحریفات بپردازد.

 

وی تصریح کرد: در ماه محرم و در ایام عزاداری سالار شهیدان نسل جوان در مکتب حسینی به فراگیری می پردازد و می آموزد که راه امام حسین(ع)، راه آزادگی و عزت است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، درس استقامت و پایداری را یکی از اصول مورد توجه در مکتب عاشورا، خواند و ابراز داشت: استواری در راه آرمان‌های الهی و پایداری در مسیر اهداف والای انسانی در مکتب انسان ساز اهل بیت(ع) صبر و استقامت، نیکوترین خصلت ایمان و ارجمندترین خوی انسانی است.

 

وی بیان داشت: امام حسین(ع) همانند دیگر ائمه اطهار(ع)، زیباترین مظهر عدالت‌خواهی بود و برقراری عدل و رفع ظلم از بهترین درس هایی بود که در مکتب وی، ارائه می شد.

 

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین اضافه کرد: بالاترین مرحله دانش و کمال معرفت در کلام امام حسین(ع)، همان است که آدمی از خدا بترسد.

 

وی اذعان داشت: یکی از مهم‎ترین ثمرات عزاداری که اتفاقا در صورت اجتماع و گروهی بودن آن بهتر حاصل می‎شود، اقامه دین و احیای امر است؛ این تعبیر تأمل برانگیزی است که در روایات نیز بر آن تأکید شده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان، با بیان این که مجالس ذکر مصائب عاشورا برای کسب آگاهی است اذعان داشت: قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع) به خاطر انحراف هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت./851/202/ب1

ارسال نظرات