۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۴۹۳
کارشناس مذهبی:

انحراف معیارها، تغییر نظام ارزشی را به دنبال خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شفیعی تغییر نظام ارزشی جامعه و انحطاط آن را نتیجه انحراف در معیارها دانست و گفت: ملاک حرکت شیعه قرآن و عترت است.
انحراف معیارها، تغییر نظام ارزشی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شفیعی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی که در مسجد محسنیه خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: انسان مؤمن باید در زندگی معیار و ملاک داشته باشد تا بتواند مسیر حرکت صحیح را پیدا کند، معیار و شاقول شیعه برای حرکت قرآن و عترت است.

 

وی ادامه داد: اگر معیار نداشتیم سرگردان می شویم و با بادهای مختلف به هر سمت و سویی حرکت می کنیم و پیروان حزب باد می شویم و بدون بصیرت راه را گم می کنیم، امیرمؤمنان(ع) بسیار از دست این قشر پیرو حزب باد شکایت می کنند، همان گونه که هر دستگاهی برای کار کردن نیاز به یک دستورالعمل و دفترچه راهنما دارد، انسان هم که یک موجود بسیار پیچیده است، برای حرکت و زندگی نیاز به کتاب راهنما دارد.

 

معیار صحیح حرکت به ما قدرت تشخیص راه از بیراهه را می دهد

کارشناس مذهبی افزود: کتاب راهنمای بشر برای رسیدن به حیات سعادتمندانه همان قرآن است، در قرآن روش زندگی و معیارها و ملاک های زندگی سالم آمده است، امر به نماز و روزه و حج در قرآن آمده است، اما این که چگونه نماز بخوانیم یا روزه بگیریم و اعمال حج چه چیزهایی است، پیامبر اسلام(ص) در این موارد توجه همه را به خودش جلب می کند و می فرماید به من نگاه کنید و از من بیاموزید.

 

حجت الاسلام شفیعی بیان داشت: وقتی در جامعه ای معیارها و ملاک ها، معیارهای ناصحیح شد، نظام ارزشی جامعه هم تغییر می کند و رو به انحطاط می رود، متاسفانه برخی چیزهایی که امروزه در جامعه ما به ارزش تبدیل شده محصول تغییر و انحطاط در معیارهای جامعه است، اگر داشتن فلان تیپ برای دختران و یا پسران در خیابان و یا داشتن فلان مارک گوشی یا برنامه های گوشی تلفن همراه یا جهیزیه های نمایشگاهی به عنوان ارزش در جامعه تلقی می شوند، دلیلش انحراف معیارهاست.

 

وی اظهار داشت: کسی که به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) آشناست و آن ها را به کار می بندد، در هنگام برخورد با مشکلات و دو راهی های مختلف زندگی راه صحیح را انتخاب می کند و دچار تحیر و سر در گمی نمی شود، به بیراهه کشیده نمی شود و با بادها و نسیم های احتمالی پایش نمی لغزد و دو دل نمی شود.

 

شور حسینی را با شعور دینی همراه کنیم

کارشناس مذهبی ابراز داشت: در آیه شریفه "ان تتقوالله یجعل لکم مخرجاً و یرزقکم من حیث لا یحتسب"، خداوند راه خروج از مشکلات و رسیدن به راه نجات را در رعایت تقوا معرفی می کند و تضمین می کند که از راه هایی که ما گمانش را هم نمی کنیم نجاتمان خواهد داد، در آیه "ان تتقوالله یجعل لکم فرقاناً"، قرآن می گوید اگر تقوا داشتی به تو قدرت تشخیص و فرقان می دهیم.

 

حجت الاسلام شفیعی تاکید کرد: باید حواسمان باشد در عزاداری ها تنها به شور اکتفا نکیم و سینه زدن هایمان را با شعور همراه کنیم، باید بدانم حسینی که من برایش بر سینه می زنم و بر سر خود می کوبم و گریه می کنم، کیست و چه کاری برای من انجام داده، لحظه لحظه عاشورا درس است، این که حضرت یک شب از دشمن مهلت می گیرند تا قرآن تلاوت کنند و به مناجات مشغول شوند، پیام دارد.

 

وی گفت: امام حسین(ع) با قیام خود دین خدا را از خطر نابودی همیشگی حفظ کرد و عالی ترین معیار را برای زندگی به ما نشان داد، قرآن و عترت با قیام حسین(ع) از نابودی حفظ شد و به ما فهماند که زیر بار ذلت طاغوت ها نرویم و قدر خود را بدانیم، شب عاشورا حضرت(ع) یارانش را جمع کرد و بعد از برداشتن بیعت از آن ها اجازه داد تا هرکس می خواهد در تاریکی شب برگردد و سپس جایگاه تک تک افراد را بعد از مرگ برایشان تشریح کرد، آن شب به عبادت و قرآن خواندن طی شد و درس بندگی، آزادگی و ظلم ستیزی را برای ما به ارمغان آورد./869/202/ب1

ارسال نظرات