۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۹۷۵۰۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد تشریح کرد؛

ویژگی ها و امتیازات برجسته امام حسین در زیارت ناحیه مقدسه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به ویژگی ها و امتیازات برجسته امام حسین در زیارت ناحیه مقدسه اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) ویژگی هایی دارند که احدی آن ها را ندارد؛ خداوند متعال در خاک قبر امام حسین(ع) شفا قرار داده است و دعا زیر بارگاه امام حسین(ع) مستجاب است.
ویژگی ها و امتیازات برجسته امام حسین در زیارت ناحیه مقدسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در مراسم عاشورای حسینی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، به تفسیر زیارت شریف ناحیه مقدسه پرداخت.

 

وی به اهمیت مجالس عزاداری اشاره و ابراز کرد: وقتی خیلی دلتان می سوزد، دعا کنید؛ برای کسانی که نمی توانند در این مجالس شرکت کنند دعا کنید. برای مریض ها و جوان دعا کنید تا خداوند همه را از غفلت بیدار کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به مسائل روز جهان اشاره و اظهار کرد: برای شیعیان عالم دعا کنید، برای شیعیانی که در چنگال داعش گرفتارند دعا کنید. اکنون داعش، همان ظلم های بنی امیه را انجام می دهد. برای هلاک و نابودی دشمنان شیعه دعا کنید، تا شیعیان آزاد شوند. 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که زیارت ناحیه مقدسه، از ناحیه امام زمان(عج) صادر شده است، افزود: حضرت مهدی(عج) در این زیارت شریفه به امام حسین(ع) سلام عرض می کنند و می فرمایند: «سَلامَ مَنْ لَوْ کانَ مَعَکَ بِالطُّفُوفِ، لَوَقاک بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّیُوفِ، سلام کسی که، اگربا تو در کربلا مى بود، باجانش در برابر تیزى شمشیرها ازتو محافظت مى کرد.»

 

امام حسین برای برافراشته ماندن ستون دین، قیام کردند
وی با اشاره به این که این زیارت شریفه با سلام به انبیای الهی آغاز می شود، گفت: در این زیارت می خوانیم؛ «سلام بر آدم یار مخلص خدا از بینِ آفریدگانش، درود بر شیث ولىّ خدا و بهترینِ  بندگانش، سلام  بر ادریس که براى خدا حجّتِ او را بپا داشت، درود بـر نـوح که دعـایش قرینِ  اجابـت بود، سـلام بر هـود که کمـک و یارىِ خـدا مَـدَدِ او بود، درود بر صـالح که خـداوند تاج کـرامت بر سـرش نهاد، سـلام بر ابراهـیم که خـدا مقـام خُلّـت و رفاقـت را به او عـطا کرد.»

 

نیک با اشاره به فراز «أَلسَّلامُ عَلَیْک َیا مَوْلاىَ وَ عَلَى الْمَلآ ئِکَةِ الْمُرَفْرِفینَ حَوْلَ قُبَّتِک، سلام برتو اى مولاى من و برفرشتـگانى که بر گِـردِ بارگاه تو پَر مى کِشند.»، افزود: ملائکه الهی دور حرم امام حسین(ع) طواف می کنند و برای زیارت امام حسین(ع) در رفت و آمد هستند.

 

وی به علت قیام امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: امام حسین(ع) آغازگر جنگ نبودند، ایشان برای اطاعت از خداوند و رسول اکرم(ص) جهاد کردند؛ امام حسین(ع) قیام کردند تا ستون دین برافراشته بماند. 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در زیارت ناحیه مقدسه، ویژگی و خصایص امام حسین(ع) آمده است، افزود: در فرازی از این زیارت می خوانیم «کُنْتَ رَبیعَ الاْیْتامِ، تو بهار سر سبز یتیمان بودى»؛ امام حسین(ع) بهار یتیمان بودند، تمام ائمه اطهار(ع) بهار یتیمان بودند، این بزرگواران در دل شب برای یتیمان غذا می بردند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) حافظ عهد و پیمان الهی بودند، رکوع ها و سجده های ایشان طولانی بود و  از دنیا روی گردان بودند.

 

نیک به فرازی از زیارت ناحیه مقدسه اشاره کرد و گفت: در زیارت ناحیه مقدسه، به ویژگی های امام حسین(ع) اشاره شده است؛ «أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـةُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ، أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْئِـمَّـةُ مِنْ ذُرِّیَّـتِـهِ، سلام بر آن کسى که خداوند شفا را در خاکِ قبرِ او قرار داد ، سلام بر آن کسى که (محلِّ) اجابتِ دعا در زیرِ بارگاه اوست، سلام بر آن کسى که امامان از نسل اویند./1309/202/ب1 

ارسال نظرات