۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۹۷۵۱۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

ذلت ناپذیری پیام نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) سبب تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، گفت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری و سیاسی بوده است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری روز عاشورا با تاکید بر این که بهره گیری از سیره ارزشمند امام حسین(ع) همانند کشتی نجاتی برای انسان ها است، افزود: باید از چنین سرمایه های گرانقدر و ارزشمندی که برای ما قرار دارد به درستی و آن گونه که شایسته است استفاده کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: نقش نهضت عاشورا در تداوم اسلام بی‎بدیل است و در روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) دین اسلام را آورده و امام حسین (ع) آن را بقا بخشیده و با قیام خود به اسلام هویت داده است.

 

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) سبب تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که درک مناسب پیام عاشورا راه صحیح را به ما نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: توسل به امام حسین(ع) می تواند عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت شود.

 

وی با بیان این که انقلاب ما به برکت محرم و خون شهیدان کربلا به بار نشسته و بنابراین وظیفه داریم ماه محرم را همیشه زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی ایران به قیام عاشورای حسینی یک ضرورت است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که نیاز اصلی کشور توجه به آرمان‌ها و عبرت‌های عاشورا است، ادامه داد: سالار شهیدان ذلت را قبول نکرد و خود و خانواده‌اش را فدای اثبات حقانیت دین اسلام کرد و حالا باید این درس‌ها مورد توجه همگان باشد. 

 

حجت الاسلام صادقی از عاشورا به عنوان یک الگو و سرمشق برای جامعه جهانی یاد کرد و با بیان این که بهره گیری از آرمان های عاشورا عامل پیروزی و اقتدار در برابر دشمنان و نظام سلطه خواهد بود، افزود: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با بصیرت خود در راستای تحقق ارزش ها و تعالیم دین مبین اسلام گام برداشتند که این حماسه ارزشمند برای همیشه تاریخ به یادگار مانده است.

 

وی با بیان این که اهل بیت معصومان(ع) از ما می خواهند تا به صورت عملی ادامه دهنده راه و سیره آنان باشیم، گفت: این امر ارزنده سبب خواهد شد تا روز به روز بر معرفت ما نسبت به این بزرگوران افزوده شود که ثمرات و برکات بسیاری برای زندگی انسان خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که معارف ارزشمندی برای ما قرار داده شده است که باید استفاده شایسته‌ای از آن داشته باشیم، گفت: حرکت در مسیر سیره نورانی ائمه اطهار(ع) در زندگی ما اثرگذار بوده و برکات و ثمرات بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش ارزنده و والای حضرت زینب(س) در پیام رسانی نهضت عاشورا، گفت: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین کارها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.

 

وی با بیان این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام و مسلمین چیزی باقی نمی ماند، بیان داشت: ما وظیفه داریم تا عاشورا را آن گونه که بوده درک کنیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) به واﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺧﻄﺒﻪ ﺧﻮاﻧﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﺳﺒﺐ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺣﮑﻮﻣﺖ ظﺎﻟﻢ وﻗﺖ ﺷﺪ، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﺷﺠﺎع ﺑﺎ ھﻮﺷﻤﻨﺪی و ﺑﺼﯿﺮت اھﺪاف ﺷﻮم ﺣﺎﮐﻢ ﺟﺒﺎر آن دوران را رﺳﻮا و اھﺪاف ﻧﮫﻀﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﮔﻮش ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن رﺳﺎﻧﺪ و ﺳﺒﺐ ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن آن ﻧﮫﻀﺖ ﺷﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم صادقی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﺎ ﺗﺤﻤﻞ ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺼﺎﺋﺐ آن دوران ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﺮده از ﺟﻨﺎﯾﺖ ھﺎی ﯾﺰﯾﺪ و ﺳﺮﺳﭙﺮدﮔﺎن وی ﺑﺮداﺷﺘﻪ و ﭼﮫﺮه ﺧﺒﯿﺚ آﻧﺎن را ﺑﻪ ﻣﺮدم ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﻧﺸﺎن دھﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻼش ھﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﻧﺪاى ﺣﻖطﻠﺒﻰ و ﻋﺪاﻟﺖﺧﻮاھﻰ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﻪ دﯾﮕﺮ ﻧﻘﺎط ﺟﮫﺎن اﺳﻼم رﺳﺎﻧﺪه ﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اھﺪاف و آرﻣﺎن ھﺎی ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ را ﺟﮫﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ./950/202/ب1

ارسال نظرات