۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۵۶۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

صبر بر مصائب از درس های عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری صبر را از درس های عاشورا عنوان کرد و گفت: در زیارت ناحیه مقدسه بر صبر سیدالشهدا(ع) اشاره شده است و ملائکه آسمان نیز از این همه صبوری به شگفت می آیند.
حجت الاسلام کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در مراسم شام غریبان در حسینه امام رضا(ع) مشهد، گفت: برخی از واجبات مانند نماز، روزه، حج باید با نیت الهی صورت گیرد، تا مورد پذیرش درگاه الهی وافقع شود و برخی دیگر نیز اگر با انگیزه الهی نیز انجام نشود، دارای آثاری برای انسان خواهد بود.

 

وی با بیان این که صبر از صفاتی است که اگر با انگیزه الهی نیز صورت گیرد، دارای اثار زیادی برای انسان است، اظهار کرد: خاصیت صبر گره گشایی است و اگر برای خدا باشد اعجاز می کند و در صورتی که برای خدا نباشد، خاصیت مصونی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی یکی از مصداق های صبر را صبر بر مصیبت عنوان و تصریح کرد: اگر به این نکته توجه شود که خدا مالک همه چیز است، انسان صبر می کند. صبر انسان را در برابر حوادث توان می دهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر اهمیت صبر به معراج پیامبر اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر می فرماید: «تو را با گرسنگی، در برابر اذیت های مردم و بلاها و مصائب امتحان می کنم.» و رسول اکرم(ص) به باری تعالی می فرماید: «من در برابر همه آن ها صبر می کنم.»

 

وی صبر را از درس های عاشورا عنوان و بیان داشت: در زیارت ناحیه مقدسه بر صبر سیدالشهدا(ع) اشاره شده است و ملائکه آسمان نیز از این همه صبوری به شگفته می آیند و اگر این همه صبوری نبود دارای این جایگاه نبود و مگر این همه عظمت بدون صبر و صبوری امکان دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی افزود: سرخم نکردن در برابر حاکمان ظالم سخت است و نیاز به صبر دارد و با صبوری این مردم صدام سرشکسته شد و با صبر است که پیروزی حاصل می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند اجر صابران را بی حساب می دهد.

 


وی در پایان به جایگاه زائر اباعبدالله (ع) در نزد خداوند اشاره و اظهار کرد: جایگاه سید الشهد(ع) برای ما نامفهوم است اما بر اساس روایتی از امام صادق (ع) وقتی زائری برای زیارت
امام حسین (ع) حرکت کند، 4 هزار زائر را موکل می کند تا برای وی استغفار کند و در صورتی که در وسط راه بمیرد خداوند متولی قبض روح وی می شود.

 

گفتنی است، در این مراسم مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) در عزای مصیبت سیدالشهدا(ع) به مرثیه سرایی و قرائت زیارت عاشورا پرداختند./1310/202/ب1

ارسال نظرات