۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۵۷۱
امام جمعه سراب:

تکیه بر برجام، آسیب پذیری اقتصاد کشور را تداوم می بخشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دل بستن به دشمنان و دل به برجام اشتباه است چرا که تاریخ نشان داده دشمنان هیچ وقت به شکوفایی اقتصادی کشور ما نیندیشیده اند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز،  از جمله مشکلات اقتصادی کشور را نفتی بودن عنوان و اظهار داشت: نفتی بودن و تکیه بر اقتصاد نفتی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور است.


وی با بیان این‌که نفتی بودن، اقتصاد کشور را آسیب پذیر کرده است، ابراز داشت: آنچه که در اقتصاد جمهوری اسلامی موثر است تکیه بر اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی اگر جدی گرفته نشود مشکلات اقتصادی کشور به هیچ عنوان رفع نخواهد شد.


امام جمعه سراب جستجو کردن راه حل اقتصادی کشور در برجام یک اشتباه استراتژیک است، افزود: شاید برجام تکانی به اقتصاد کشور بدهد ولی دل بستن به دشمنان و دل به برجام اشتباه است چرا که تاریخ نشان داده دشمنان هیچ وقت به شکوفایی اقتصادی کشور ما نیندیشیده اند.

 

وی خطر نفوذ دشمن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دوری از اقتصاد نفتی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی طبق بیانات مقام معظم رهبری راه حلی غیر قابل انکار است، به نتیجه رساندن اقتصاد مقاومتی زیر سایه همدلی و همزبانی میان ملت و مسؤولان لازم است از اهم برنامه های دولت باید باشد.

 


امام جمعه سراب با بیان اینکه نفوذ در تمام جوانب کشور هدف دشمن از مذاکره خصوصا مذاکره مستقیم است، تأکید کرد: در اجرای توافق و برجام ضروری است طبق برنامه ریزی دقیق و رصد عملکرد دشمن در اجرای برجام حرکت کنیم تا از خسارت های بزرگ کشور را مصون بداریم.

 


وی یکی از برنامه های دشمن را نفوذ فرهنگی دانست و با تاکید بر اینکه دشمن با نفوذ فرهنگی عقاید مردم را نشانه رفته است، تصریح کرد: دشمن با نفوذ در عقاید نیازی به فتح سنگرهای کشورمان ندارد، تخریب باورهای اعتقادی و ترویج سبک زندگی غربی آمریکایی در میان جوانان یک خطر بزرگ است.

 


حجت الاسلام اکرمی سند صیانت؛ نامه رهبری به رییس جمهور کشور را یک سند اساسی در جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر خواند و خاطرنشان کرد: دولت و مسؤولان موظف هستند 9 بند مندرج در نامه رهبری را مو به مو و با دقت تمام مورد بررسی و اجرا قرار دهند.

 


وی این اقدام رهبری را عامل یأس و ناامیدی دشمنان دانست و ابراز داشت: دشمن امید داشت از نکات ابهام و برخی نکته ضعف های برجام نفوذ خود را در کشور تسریع و عملی سازد و سلطه خود را بر ایران اسلامی احیا بخشد که این اقدام رهبری دشمنان را مأیوس و رویای شیرین و غیر قابل تعبیر آن ها را آشفته کرد./854/302/ب1

ارسال نظرات