۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۷۵۷۷
با هدف گرامیداشت 13 آبان؛

دهه استکبارستیزی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برای نخستین بار در کشور به منظور گرامیداشت سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، دهه استکبارستیزی در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست گرامیداشت یوم الله 13 آبان، از برگزاری دهه استکبارستیزی با هدف گرامیداشت 13 آبان در استان خبر داد و افزود: ویژه برنامه دهه استکبارستیزی برای نخستین بار در کشور با هدف بزرگداشت سیزدهم آبان،  سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در استان خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های دهه استکبارستیزی در استان از فردا، چهارم آبان شروع شده و تا سیزدهم این ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مراسم های دهه استکبارستیزی برای نخستین بار در کشور با پیشنهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بسیج دانشجویی خراسان شمالی، در این استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: دهه استکبارستیزی با چهار مناسبت و رویداد مهم شامل چهارم آبان، سالگرد شهادت حضرت زین العابدین(ع) و اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، هشتم آبان، سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، دهم آبان، سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و سیزدهم آبان، سالروز تسخیر لانه جاسویی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 مقارن شده است.

 

وی برگزاری برنامه های فرهنگی، برپایی نشست های بصیرت افزایی و تبیین مواضع، اجرای کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و غیره را از جمله برنامه های دهه استکبارستیزی در خراسان شمالی برشمرد و افزود: در این برنامه ها سخنرانان مطرح کشوری در زمینه استکبارستیزی سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به اهمیت سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر در منطقه و جهان، مراسم 13 آبان امسال از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا با در نظر گرفتن این تحرکات منطقه ای و جهانی، امسال چشم دنیا به ایران اسلامی دوخته شده است.

 

وی با دعوت از عموم مردم برای حضور باشکوه در برنامه های گرامیداشت دهه استکبارستیزی در استان، اضافه کرد: این گونه مناسبت ها و مراسم ها به حزب و جناح خاصی تعلق نداشته بلکه فراجناحی و فراگروهی است به همین دلیل همه اقشار و گروه ها باید در آن شرکت کنند.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: امسال مردم ایران اسلامی با حضور باشکوه در مراسم های گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، پاسخ کوبنده ای به وزیر امور خارجه آمریکا می دهند که خواستار پایان شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران شده بود و به طور قطع امسال شاهد حضور پرشورتر و باشکوه تر مردم در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز 13 آبان خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه سیزدهم آبان روزی مهم و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقایع مختلف این روز نقش مهمی در پیروزی انقلاب و استحکام نظام اسلامی داشتند به همین دلیل باید این مناسبت در کشور گرامی داشته شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید با استفاده از فرصت دهه استکبارستیزی، برای تبیین و تشریح علل و عوامل رخدادهای سیزدهم آبان برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام کرد چرا که ایام الله هایی نظیر 13 آبان سرمایه های معنوی انقلاب و نظام اسلامی محسوب می شوند.

 

گفتنی است، روز 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است./9314/202/ب1

ارسال نظرات