۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۹۷۶۱۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مجمع خیران حوزه‌ساز در آذربایجان‌شرقی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: برای توسعه و تجهیز حوزه های علمیه در سراسر استان آذربایجان‌شرقی نیازمند مشارکت خیران هستیم.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که استقلال حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ مورد توجه متولیان امر بوده است، اظهار داشت: توسعه مدارس دینی در آذربایجان‌شرقی نیازمند همت و مشارکت عموم مردم و خیران است.

 

وی با بیان این‌که تاکنون خیران متعددی در جهت توسعه مداری علمیه استان اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم مجمع خیران حوزه‌ساز را در استان تشکیل دهیم، اما امیدواریم با همکاری رسانه‌ها این امر محقق شود، چرا که در گذشته نیز حوزه‌های علمیه اغلب از سوی خیرین و بازاریان اداره می‌شده است.

 

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار دارند تا حمایت از حوزه های علمیه از سوی دولت و نظام اسلامی اجرایی شود؛ در حالی که این مسأله با استقلال حوزه منافات دارد، البته لازم به یادآوری است که در 4 سال گذشته اوقاف و امور خیریه کمکی به حوزه‌های علمیه استان نکرده است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعداد طلاب و حوزه های علمیه استان به هیچ وجه قابل مقایسه با تعداد دانشجویان و دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیست، این در حالیست که دولت بودجه کلانی از سوی وزارت علوم به دانشگاه های سراسر کشور تزریق می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر 172 استاد در حوزه‌های استان مشغول تدریس هستند، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه استان هستند و 23 حوزه علمیه در استان فعالیت می‌کنند که تعداد طلاب و مدارس بیشتر از تمام مدارس حوزه علمیه در دیگر استان‌های شمال‌غرب کشور است.

 

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به استقبال جوانان برای ورود و تحصیل در حوزه های علمیه تصریح کرد: جوانان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی بیشتر از سایر استان‌ها به حوزه‌های علمیه رغبت نشان می‌دهند و زمینه حضور خیران در این مدارس نیاز است. استقبال طلاب جدید به حدی است که نیازمند مدارس جدید هستیم.

 

وی با بیان این‌که احداث حوزه علمیه ثامن‌الحجج(ع) در تبریز به عنوان بزرگ ترین مرکز علوم اسلامی منطقه شمال غرب کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: این حوزه در 60 هزار متر مربع احداث می‌شود و در حال حاضر نیز با پیمانکار نیز در مذاکره هستیم و اقدامات اولیه در حال انجام است تا فاز اول این حوزه یک تا سه سال آینده ساخته شود./935/303/ب1

ارسال نظرات