۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۶۲۱
مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق سوسنگرد:

مبلغان فلسفه قیام امام حسین را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد، گفت: مبلغان به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) در سوگواری‌های ماه محرم بپردازند.
مبلغان فلسفه قیام امام حسین را تبیین کنند

حجت الاسلام احمد حیدری، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق سوسنگرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت­های این حوزه در شهرستان به مناسبت ماه محرم ابراز داشت: وجود هیأت­های گوناگون و استقبال پرشور مردم این شهر از ماه محرم حاکی از ارادت آنها به اهل بیت است.

 

وی با اشاره به اعزام مبلغ در شهر و روستاها از سوی این مدرسه گفت: تمهیداتی برای حضور مبلغان در مدارس شهرستان جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با ماه محرم و همچنین شخصیت و فلسفه قیام امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امسال 20 مبلغ از سویاین  مدرسه اعزام شده­اند، افزود: در مدرسه علمیه نیز مراسم روضه خوانی و سوگواری جهت بیان فضایل، سوگواری، فلسفه قیام و مصائب امام حسین(ع) با حضور طلاب برگزار تا با بهره مندی از فیوضات ماه محرم با شیوه­های خطابه و انتقال مطالب آشنا شوند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به مسؤولیت خطیر مبلغان مبنی بر تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) از سوی مبلغان مدرسه علمیه مذکور تصریح کرد: مبلغان افزون بر ذکر مصائب واقعه عاشورا به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کنند تا افراد جامعه با آگاهی و اعتقاد بیشتری به سوگواری و احیای آموزه­های اهل بیت بپردازند.

 

وی در پایان با اشاره به پیشوازی مردم این شهر از ماه محرم افزود: وجود هیأت­های گوناگون، برگزاری مجالس عزاداری، استقبال از زوار امام حسین(ع) و سیاه پوش شدن چهره شهر همگی نشان از ارادت و عشق و علاقه مردم شهرستان به اهل بیت است./9466/303/ب1

ارسال نظرات