۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۹۷۶۵۵
واکنش حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی به سخنان واعظ مشهور:

دست‌دادن امام حسین با عمرسعد سند تاریخی ندارد/ جریانی به دنبال تحریف عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی و اعتقادی با اشاره به مطلب منتشر شده در سایت‌ها از سوی یکی از وعاظ، مبنی بر دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد در روز عاشورا گفت: ملاقات امام حسین(ع) با عمر سعد از روی امر به معروف و نهی از منکر بوده و جنبه روشنگری، هدایت‌گری و اتمام حجت داشته است و هیچ گونه دست دادن و مذاکره‌ای در تاریخ عاشورا نبوده است.
حجت الاسلام اديب يزدي

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطلب منتشر شده در سایت‌ها از سوی یکی از وعاظ، مبنی بر دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد در روز عاشورا اظهار داشت: سخنان گهربار سالار شهیدان(ع) در جریان کربلا در مقاطع مختلف به صورت کامل مبین رفتار آن بزرگوار است.

 

ادبیات امام حسین(ع) ادبیات مبارزه و آزادگی انسان از بندگی غیر خدا است

وی با اشاره به ادبیات امام حسین(ع) در مقاتلی که وجود دارد، افزود: ادبیات امام حسین(ع) ادبیات مبارزه و شعار اصلی ایشان نجات نوع بشر از بندگی غیر خدا و ایجاد روحیه آزادی و آزادگی در میان بشریت است.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: امام حسین(ع) با کمال صراحت می‌فرماید «أَلَا وَ إنَّ الدَّعِیَّ ابنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ، بَینَ السِّلَّه وَ الذِّلَّه؛ وَ هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه»، وقتی حضرت با چنین گویشی کلید آغاز نهضت عظیم عاشورا را به چرخش در می‌آورند، نتیجه چنین مواضع بسیار جانانه و انقلابی هرگز نمی‌تواند کوتاه آمدن و کرنش حتی در حد یک دست دادن با دشمنان خدا باشد.

 

وی با اشاره به ظلم ستیزی یاران امام حسین(ع) افزود: حتی در عصر عاشورا، وقتی شمر بن ذی الجوشن، امان نامه را مقابل خیمه‌های سیدالشهدا(ع) آورد و به سمت حضرت ابوالفضل(ع) دراز کرد، قمر بنی هاشم حتی دست دراز نکرد، تا امان نامه را بگیرند و فرمودند «آتش بگیرد امان نامه‌ات و کسی که امان نامه را به تو داد و تو که این امان نامه را آوردی، دشمن خدا، فرزند پیامبر(ص) در این بیابان امان ندارد، تو برای من امان نامه آورده‌ای!».

 

مذاکره‌ و دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد مستند تاریخی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی موضع خاندان پیامبر(ص) در جریان امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد دشمن را کاملا روشن خواند و خاطرنشان کرد: ملاقات امام حسین(ع) با عمر سعد از روی امر به معروف و نهی از منکر و جنبه روشنگری، هدایت‌گری و اتمام حجت داشته است و ایشان همانند خورشید بر گلستان و لجن‌زار می‌درخشد.

 

وی ملاقات امام حسین(ع) با عمرسعد را یک ملاقات نصیحت محور خواند و یادآور شد: این که سیدالشهدا(ع) با عمر سعد مذاکره کند و به عنوان تعامل، امتیازی بدهد یا بگیرد، اصلا در تاریخ نبوده و کاملا منتفی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریانی که قصد دارد امام حسین(ع) را مصادره به مطلوب کند، تصریح کرد: هر جریانی که عزت و اقتدار ملت ایران را به تعویق بیندازد، جریانی شیطانی است.

 

وی افزود: قدرت و اقتدار، عامل اصلی تداوم نظام اسلامی و پایداری است، این سخن حضرت امام خمینی(ره) است که فرمود «قدرت اسلام باید مخفوظ بماند و قدرت باید در سیطره اهل حق و مردان الهی باشد»، زیرا در نظام طبیعت، ضعیف پایمال است و اگر می‌خواهیم نظام، قدرتمند باشد که دشمنان مرزهای زمینی و عقیدتی آن را رعایت کنند، باید قدرتمند باشیم.

 

جریانی به دنبال تحریف تاریخ عاشورا است

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی تصریح کرد: هر جریانی که بخواهد حتی لحظه‌ای اقتدار ملت ایران را زیر سؤال ببرد و عقب بیندازد، این جریان استکباری و صهیونیستی است و باید با آن مقابله شود و فرقی نمی‌کند در قالب برجام یا در قالب هر تشکیلات دیگری باشد.

 

وی یادآور شد: امیدوار هستیم که مردان سیاسی ما همان گونه که مدعی هستند، باید خودشان بدانند که برآمده از نتیجه اقتدار نظام اسلامی هستند و اگر نظام اسلامی دچار ضعف بودند، آنها هرگز در یک نظام ضعیف نمی‌توانستند مسؤولیت بگیرند و با رأی مردم بالا بیایند.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: ملت در سایه امنیت رأی دادند و مردم قبل از هر چیزی رأی به اقتدار اسلام و نظام می‌دهند و یک کشور و ملت ضعیف، محکوم به نابودی و اضمحلال و تبعیت از خواسته‌های استکبار است و برای این که دچار چنین گرفتاری نشویم، بایستی مقتدر باقی بمانیم.

 

ملت ضعیف محکوم به اضمحلال و تبعیت از منویات استکبار است

وی تأکید کرد: در هر صورت ما دچار انواع و اقسام مکاید دشمنان و شیاطین هستیم و دشمن با انواع حیله‌ها نقشه می‌کشد برای نفوذ و ایجاد تفرقه میان آحاد ملت بزرگوار، تا وحدت ما را دچار تشتت و تفرق کند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: ما در چنین شرایطی نیازمند ملتی آگاه و بصیر هستیم که ان شاء الله فریب‌های دشمن را به راحتی شناسایی کنند و مراقب باشیم که در دام دشمن اسیر نشویم./908/ت301/س

ارسال نظرات