۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۶۵۶

مراسم سوگواری امام حسین در مدرسه علمیه نجمه خاتون شهرری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) شهرری برگزار شد.
297656 297656 297656 297656 297656 297656 297656 297656 297656

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفایش امروز با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) شهرری برگزار شد و مدیر مدرسه و معاون فرهنگی این مرکز آموزشی در زمینه محرم و شهادت امام حسین(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) ضمن تسلیت شهادت سیدالشهدا و اینکه هیچ تسلیتی دل را آرام نمی‌کند و هیچ مرحمی دل‌های سوخته را التیام نمی‌بخشد، گفت: امام حسین(ع) فرمودند من برای اصلاح امت جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی قیام کردم.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) تصریح کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر تنها در زمینه حجاب مطرح نمی‌شود بلکه باید مراقب بی‌حیایی باشیم که در جامعه در حال ترویج است.

 

وی بیان داشت: طلاب مکتب امام صادق(ع) باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به درستی مطالعه کنند و آموزش ببینند تا بتوانند در امتداد اهداف عاشورا قدم موثر در ایفای نقش طلبگی خود داشته باشند.

 

یاوران عنوان کرد: در زیارت عاشورا نکته‌ بسیار مهمی به عنوان تبری و تولی مطرح است که شیعیان اهل بیت(ع) از صمیم قلب آن را قبول دارند اما مهم ترین وظیفه در این بخش این است که ما بتوانیم این مساله را به منصه ظهور برسانیم.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) اظهار کرد: عزاداری ایام محرم باید در عمل ما ظهور داشته باشد زیرا سخن انسان زمانی تاثیرگزار است که متناسب با عملکرد آن باشد تا بتواند پیام عاشورا را در تمام عرصه زندگی خود و دیگران حفظ کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سرباز امام زمان(عج) باید پیام عاشورا را در اعمال و رفتار خود تجلی دهند و در این زمینه تلاش خود را روز افزون کنند.

 

فاطمه پورشفیع معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به واژه سلام در زیارت عاشورا، بیان داشت: دل ناپاک نمی‌تواند به امام حسین(ع) سلام دهد سلام به امام از سوی زائر نیاز به رضایت الهی دارد سلام به امام باید با ادب و خلوص همراه باشد.

 

وی با اشاره به معنای ثارالله یعنی خون خدا، گفت: نخستین منتقم خون امام حسین(ع) خداوند سپس امام زمان(عج) است شیعیان با سلام به سید الشهدا(ع) خود را در سلسه خون خواهان آن حضرت قرار می‌دهند خون خواهی که دو قطب الهی و طاغوتی در شناخت حق و باطل دارد.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) تصریح کرد: زیارت عاشورا سخن از اجرای عدالت، مبارزه با استثمار و استبداد دارد که بر عهده خانواده امام حسین(ع) بود و در ادامه بر عهده همه پیروان آن حضرت است.

 

پورشفیع در پایان بیان داشت: امید است همه ما و شیعیان از پیروان واقعی و با وفای اباعبدالله حسین(ع) باشیم و در امتداد راه ایشان قدم برداریم./813/202/ب1

ارسال نظرات