۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۹۷۶۶۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم حمیدیه تأکید کرد؛

ضرورت معرفی نتایج عبرت آموز عاشورا به مردم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) حمیدیه گفت: نتایج عبرت آموز عاشورا را با بیان حقایق و جلوگیری از تحریف به مسلمانان معرفی کنیم.
حوزه علميه

حجت الاسلام قاسم هاشمی، مدیر مدرسه علمیه حضرت قائم حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که در هیأت­ها، مساجد و حسینیه­های شهر افزون بر سخنرانی­های مذهبی، مراسم سینه­زنی برگزار می­شود، ادامه داد: تکیه­ها و مجالس عزاداری زنانه و مردانه در شهر و روستاهای تابعه برگزار می­شود.

 

وی با اشاره به این که در روز دهم محرم بازسازی واقعه عاشورا راشاهد بودیم، افزود: ایستگاه­های صلواتی داوطلبانه و مجوزدار برای استقبال از عزاداران تشکیل شد و نیز هماهنگی­هایی برای ایجاد ایستگاه­های استقبال از زوار اربعین حسینی در شهر مد نظر قرار گرفته است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که طلاب مدرسه به صورت خودجوش و داوطلبانه به برگزاری مراسم عزاداری در داخل مدرسه اقدام می­کنند، تصریح کرد: مرثیه سرایان و شاعران پس از سخنرانی مبلغان به عزاداری می­پردازند.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به پیام­های نهفته در سخن امام خمینی(ره) مبنی بر محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته­ است، گفت: عزت نفس، استقلال و ایستادگی در برابر زورگویان از جمله پیام­های واقعه عاشورا است.

 

وی در پایان با اشاره به این که فلسفه نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: در پایبندی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و آمیخته شدن آن با روح و جانمان باید تلاش کرده و نتایج عبرت آموز آن را با بیان حقایق و جلوگیری از تحریف به مسلمانان معرفی کنیم./9466/303/ب1

ارسال نظرات