۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۶۶۷

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ توزیع 5 هزار جلد کتاب «انا قتیل العبره» بین عزاداران حسینی شمالغرب تهران، تمام موضوعات و معانی قرآن کریم در قیام امام حسین(ع) جلوه گر بود، فعالیت ۱۶۰ هیأت مذهبی در ایام محرم در گچساران، اعزام ۶۰ مبلغ در دهه اول محرم ۱۴۳۷ هجری قمری به نقاط مختلف پارس آباد، روایتگری حادثه عاشورا ویژه دانش آموزان نطنزی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حبیب جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب، با اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه محرم 1436 هجری قمری با مساعدت و همکاری خیرین حسینی، تعداد 5000 هزار جلد کتاب با عنوان «انا قتیل العبره» بین هیئات مذهبی این منطقه از تهران توزیع شد.

 

این کارشناس یاد آور شد: به منظور تشویق هیئات مذهبی برای حفظ شعائر الهی 5000 جلد کتاب با مشارکت هیئات مذهبی تهیه و در میان سوگواران عزاداران حسینی این منطقه از تهران توزیع شد.

 

وی، افزود: کتاب « انا قتیل العبره» به تالیف اصغر غلامرضائی، در بین هیئات مذهبی از سوی ارزیابان هیئات مذهبی شمال غرب توزیع شد و محتوای آن،پیرامون اهمیت سوگواری مجالس اهل بیت عصمت و طهارت است.

گفتنی است، این کتاب 3 الی 5 محرم توزیع شد.

 

تمام موضوعات و معانی قرآن کریم در قیام امام حسین(ع) جلوه گر بود

 

حجت الا سلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست توجیهی مبلغات شهرستان یزد که در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: تمام موضوعات و معانی قرآن کریم در قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا جلوه گر بود.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم دارای دومقطع نزول و صعود است است اظهار داشت: مرحله نزول قرآن کریم شامل وحی شدن آن بر پیامبر اکرم (ص) بود و مرحله صعود آن واقعه عظیم کربلا می باشد.

 

حسینی کوهستانی افزود: هیچکدام از ائمه معصومین از خود به‌عنوان الگو یاد نکردند جز امام حسین (ع) که فرمودند من اسوه هستم برای شما.

 

وی تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) می تواند برای همه مردم در همه جا عالم و با تمام گرایشات انسانی، دینی،اعتقادی و اجتماعی درس آموزی داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه کربلا تجلیگاه تمام اخلاقیات و معارف دینی و اسلامی است افزود: یکی از وظایف مبلغین آن است که واقعه عظیم کربلا را به درستی برای جامعه تبیین کنند و تنها به بحث اشک،آه و ماتم اکتفا نکنند.

 

وی افزود: این درست است که امام حسین (ع) فرمود من کشته اشک هستم و این به آن معنی است که هرکس زندگی امام حسین (ع) را بررسی می‌کند خود به خد اشک می ریزد اما اشک به تنهایی کافی نیست بلکه باید همراه با اشک عبرت هم همراه باشد.

 

فعالیت 160 هیأت مذهبی در ایام محرم در گچساران

 

حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده آیین های عزاداری ماه محرم و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با شکوه خاصی در مساجد، تکایا و حسینیه های این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه 160هیئت مذهبی در سطح شهرستان گچساران و روستاها فعالیت دارند، اظهار کرد: با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و همچنین پیشگیری از آسیب های عزاداری در این محافل، تیمهای نظارتی در طول این ایام بر عملکرد هیئات مذهبی و مداحان نظارت مستمرخواهند داشت.

 

ملکوتی افزود: بیش از 50 مبلغ بومی و اعزامی از استان قم با محوریت ابعاد وعلل قیام عاشورا، استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، نقش ولایت مداری درتعالی اسلامی، ادعیه خوانی و روضه خوانی در هیئات مذهبی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اجرای تعزیه، نشست های روشنگری،برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر و اجتماعات بزرگ عزاداری از برنامه های فرهنگی هنری این ایام در شهرستان گچساران خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام ملکوتی با بیان اینکه سیاست اداره تبلیغات اسلامی هدایت، نظارت و ساماندهی از هیئت های مذهبی است، افزود: برخی هیئت های عزاداری محوری هستند و بسیاری از برنامه های فرهنگی و دینی مذهبی را در طول سال بر عهده دارند.

 

اعزام 60 مبلغ در دهه اول محرم 1437 هجری قمری به نقاط مختلف پارس آباد

 

حجت‌الاسلام حسن باقری با اعلام این خبر گفت: در ماه محرم و سالروز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بیش از 60 مبلغ و مبلغه به مراکز مختلف فرهنگی و مذهبی، مساجد، تکایا، حسینیه ها و هیئات مذهبی و مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان در دهه اول محرم اعزام شدند.

 

وی اظهار داشت: اشاعه فرهنگ دینی و عاشورایی، تبیین نهضت حسینی و انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی از برنامه های مبلغان اعزامی است.

 

حجت‌الاسلام باقری افزود: تشریح فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و بیان آسیب های عزاداری و خرافات از دیگر وظایف مبلغان اعزامی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد گفت: حضور روحانی در مساجد در مناسبت های مختلف می تواند جوانان را با اندیشه‌های اسلامی و الهی و معنوی بیشتر آشنا کند.

 

روایتگری حادثه عاشورا ویژه دانش آموزان نطنزی

 

با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و اداره آموزش و پرورش نطنز بانوان مبلغه جهت روایتگری حادثه عاشورا به مدارس دخترانه اعزام شدند.

 

مجتبی حاجی جمالی کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی نطنز دراین خصوص اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان با سیر تاریخی حادثه عاشورا و شناخت صحیح و بدون پیرایه نسبت به وقایع حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا

مکه و از مکه تا کربلا می تواند زمینه دریافت اطلاعات پیرامون این واقعه عظیم را بدون آسیب و تحریف را برای آنها فراهم نماید.

 

وی افزود: با توجه به برخی تصویرگری هایی که از حادثه عاشورا همراه با اغراق و غلو است یا برای ترسیم مظلومیت بیشتر، خاندان اهل بیت(ع) را در فضایی دون شان این خاندان و نافی عزت و اقتدار آنها نشان می دهد ضرورت روایت صحیح از عاشورا افزون تر می‌کند.

 

این کارشناس فرهنگی خاطر نشان کرد: حادثه عاشورا عمیقا بر بینش دینی، اعتقادی و رفتاری شیعیان اثرگذار است و شاخصه های حقیقی قیام عاشورا همچون ولایت پذیری، ایثار، اخلاص، ایمان راستین به پروردگار، امر به معروف و نهی از منکر، عزتمندی و نفی ظلم و ستم برای مخاطبان بازگو شود./1325/ت303/ی

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات