۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۷۶۸۹
استاد حوزه علمیه قم:

تلاش در مسیر پیشرفت مهم‌ترین شاخصه جامعه مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه مهدوی در تمامی ابعاد به خود اصلاح گری روی آورده و معایب خود را بر طرف می کند، گفت: جامعه مهدوی جامعه‌ای راکد و خموده نیست بلکه جامعه‌ای است که پیشرفت و توسعه محوری مهم‌ترین شاخصه آن است.
مهدي موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حقانی، شامگاه دیروز در شبستان نجمه خاتون(س) با بیان اینکه خداوند احیا و ادامه رسالت انبیاء را در مقام امامت قرار داده است، گفت: خداوند جهان را عبث و بیهوده خلق نکرده و برای عالم هستی هدف و مقصد تعریف کرده است و این هدف با رسیدن به یک جامعه متعالی از هر نظر محقق می‌شود که ما در تعابیر اسلامی از آن به عنوان مدینه فاضله یاد کرده و غرب نام آرمان شهر و اتوپیا برآن نهاده است.

 

وی افزود: راه رسیدن به این مدینه فاضله حرکت در مسیر امامت بوده و تمامی ادیان در این زمینه که باید در مسیر یک رهبری مشخص حرکت کنند تا به یک آرمان شهر متعالی برسند اتفاق نظر داشته و از این رهبر به عنوان موعود یاد می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شناخت این موعود در مکاتب و ادیان مختلف به دلیل بستر سازی که باید برای ظهورش صورت گیرد ضروری است، تصریح کرد: در اسلام هم رسول خدا(ص) در روز غدیر پس از اینکه ولایت و امامت حضرت علی(ع) را اعلام کردند به مسلمانان وعده دادند که موعود آخر الزمان از نسل حضرت علی(ع) بوده و نامش مهدی و قائم است که دین را به عالی ترین مرحله می‌رساند.

 

وی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) نه تنها ویژگی‌های موعود آخر الزمان را برای مسلمانان بیان کرده اند، بلکه ویژگی‌های جامعه منتظر را هم برای امت اسلامی تشریح کرده اند، گفت: بر این اساس جای هیچ شک و شبهه ای در ظهور موعود میان اهل سنت و تشییع وجود ندارد و اختلاف دیدگاه در اینجا است که اهل سنت می‌گویند موعود متولد نشده و تشییع اعتقاد به تولد امام زمان(عج) دارند.


استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه هرکس به اندازه وسع و فهم خود از مقام امامت بهره مند می شود، اظهار کرد: هرچه اعتقاد نسبت به موعود قوی‌تر باشد میزان بهره مندی جامعه از وجود امام بیشتر می شود.

 

خانم حقانی اظهار کرد: اعتقاد به مهدویت شاخص های خاصی را به جامعه اسلامی می‌دهد که مابقی جوامع و مکاتب چنین ویژگی‌هایی را ندارند که خود اصلاح گری و پالایش از مهم‌ترین شاخص های جامعه مهدوی است.

 

وی یادآور شد: جامعه مهدوی خود اصلاح گر و اهل پالایش بوده و برای اینکه بتواند به آرمان خود برسد تنبلی و خمودی را کنار گذاشته و بر محور توسعه حرکت می کند زیرا به آینده‌ای روشن امید دارد و همین امید موجب تلاش و سازندگی همگانی در سطح جامعه می‌شود و چنین جامعه‌ای نه تنها برای شکوفایی خود تلاش می‌کند بلکه در مسیر توسعه و تلاش مابقی امت ها را هم با خود همراه ساخته و کمک می‌کند؛ بنابراین حاصل نگرش مهدویت صلح و پیشرفت جهانی برای تمامی ملل بشری است./968/پ202/ی

ارسال نظرات