۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۷۷۲۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

بی‌اخلاقی و غرور کاذب زندگی‌ را متلاشی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره اینکه یکی از مصادیق ادب در نگاه معارف دین خدمت به همسران است، گفت: در سیره حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت نبوت علیهم السلام به تکرار می‌توان کمک به همسر در مسائل خانه داری را مشاهده کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حبیت الله فرحزاد، شب گذشته در مراسم سوگواری یازدهمین روز از محرم که همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) است و در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد ادب را تعریف کلی از دین بیان داشت و گفت: اگر دین اسلام و معارف آن را به دقت مورد بررسی های جدی قرار بدهیم مفهوم ادب در مقابل خدا و بندگانش را می‌توان استنباط کرد.


استاد حوزه علمیه با اشاره اینکه یکی از مصادیق ادب در نگاه معارف دین خدمت به همسران است، گفت: در سیره حضرت رسول اکرم(ص) و اهل بیت نبوت علیهم السلام به تکرار می‌توان کمک به همسر در مسائل خانه داری را مشاهده کرد.


حجت الاسلام فرحزاد جمع آوری هیزم، دوشیدن شیر شتر و گوسفند، وصله کردن لباس و کفش، پختن نان و ترمیم و تعمیر وسایل منزل را از بارزترین خدمات به منزل از سوی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم اسلام برشمرد و گفت: امروز غرور کاذب و برخی از تفاسیر سلیقه ای از دین متأسفانه برخی از زندگی ها را به طلاق و جدایی کشانده است.


وی ادامه داد: در احادیث زیادی آمده است که خدمت به همسر مهریه حوریه بهشتی و همنشینی با پیامبران است.


حجت الاسلام فرحزاد با استناد به حدیثی که در کتاب شریف کافی نقل شده است خدمت در منزل مزدی همانند نبی شدن دانست و تصریح کرد: در این حدیث آمده است که کسی پیامبر اکرم(ص) وقتی حضرت علی(ع) را در حال کمک به حضرت فاطمه(س) یافتند فرمودند که یا علی کسی به اهل خانه کمک نمی‌کند مگر نبی؛ بنابراین در حدیثی دیگر از حضرت رسول اکرم(ص) نقل شده است کسی که به اهل بیت خود کمک کند خداوند به تعداد موهای بدنش در بهشت به او شهری عطا می کند./837/پ203/ی

ارسال نظرات