۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۷۷۳۱
مبلغ حوزوی تشریح کرد؛

چرایی معروف شدن امام چهارم به سجاد

خبر گزاری رسا ـ سخنران و مبلغ حوزوی در مراسم عزاداری شب دوازدهم محرم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: امام سجاد(ع) هرگاه به یاد نعمت های الهی و خطراتی که در طول زندگی از ایشان دفع شده بود می‏افتاد، سجده شکر به جا می آورد.
شهادت امام سجاد(ع) ويژه‌نامه زين‌العابدين ويژه ولادت امام سجاد(ع) امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل ابا عبدالله الحسین(ع) در شب دوازدهم محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور آیت الله عبد الله جوادی آملی و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی برگزار شد.

 

در این مراسم احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم و سردار سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عالمی در آستانه شهادت امام زین العابدین(ع) با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) درباره سجده های فراوان پدر بزرگوارشان که به همین دلیل به امام سجاد(ع) معروف شدند، فرمودند، پدرم هر گاه قرآن تلاوت می کرد و به آیه سجده می رسید، به سجده می رفت؛ هر گاه به یاد نعمت های الهی و خطراتی که از ایشان دفع شده بود فکر می کرد، سجده شکر به جا می آورد.

 

سخنران و مبلغ حوزوی تأکید کرد: آن چه درباره امام سجاد(ع) یا یکی از معصومین(ع) گفته می شود، مختص آن امام نیست؛ چرا که همه ائمه معصوم(ع) این ویژگی ها را دارا بودند؛ ائمه معصوم(ع) در همه ویژگی ها با هم برابر و مثل هم بودند.

 

وی به انجام اعمال نیک در دنیا تأکید کرد و افزود: آیات متعددی در قرآن کریم به انجام اعمال نیک در دنیا سفارش کرده است؛ خداوند متعال بهشت را برای مؤمنانی قرار داده که آلوده به گناه نشده باشند و در دنیا اعمال پسندیده انجام داده باشند.

 

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: مبارزه با نفس، جهاد اکبر است؛ شخصی که نتواند بر نفس سرکش خود غلبه کند، مغلوب شیطان شده و عمرش به تباه می گذرد؛ در قیامت همه امور بر اساس حق و عدالت انجام می شود و افرادی که با دست خالی از دنیا بروند، هیچ راه برگشتی ندارند و جای آن ها در دوزخ است./840/پ202/ی

ارسال نظرات