۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۲۹۷۷۴۱
کارشناس و مبلغ حوزوی:

دنیاخواهی انسان را به تقابل با امام زمان می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، گفت: دنیاطلبی و دنیاخواهی سبب می‌شود که انسان حتی در برابر امام زمانش بایستد، انسان نباید حریص به مال و دنیا باشد.
دنيا طلبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی کارشناس و مبلغ حوزوی، یکشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: گناه همیشه مرحله‌ای است، انسان به تدریج در گناهان بزرگ‌تری می‌افتد، اگر تاریخ شمر را مرور بکنیم، در ظاهر او انسان بدی نبود و اعمال و مناسک دینی را انجام می‌داد.

 

وی با بیان این که در هنگام مشتبه شدن حق و باطل، شناخت برای انسان سخت می‌شود، افزود: شمر 16 بار با پای پیاده به حج رفته بود، شمر انسان بدی نبوده است، ظهر عاشورا شمر هم نماز می‌خواند اما شناخت در این موارد سخت است، این که انسان بتواند درست بشناسد و درست عمل کند مهم است.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، خاطرنشان کرد: دنیاطلبی و دنیاخواهی سبب می‌شود که انسان حتی در برابر امام زمانش بایستد، انسان نباید حریص به مال و دنیا باشد.

 

وی با بیان این که از عوامل بی‌اثر بودن موعظه خوردن مال حرام است، ابراز کرد: گاه ممکن است پدری فرزند را نصیحت کنند و این موعظه و نصیحت بی‌اثر باشد و این بی‌اثر بودن به دلیل آن باشد که در کسب و کار پدر حرام وارد شده است،‌ مال حرام جلوی استجابت دعا را می‌گیرد و از عوامل استجابت دعا حلال بودن مال است.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به حدیثی مبنی بر این که انسان در آخرین لحظات دنیا مال و اولاد و اعمالش در پیش چشمانش حاضر می‌شوند، ابراز کرد: انسان به مال می‌گوید تو برای من بسیار حریص و تشنه بودی و اکنون به من چه می‌دهی؟ و مال برای انسان تنها یک کفن می‌گذارد.

 

وی در ادامه شرح این حدیث اظهار کرد: انسان به اولاد می‌گوید من برای تو محب و حامی بودم اکنون برای من چه می‌کنی و اولاد می‌‌گوید که من تو را به قبر بازمی‌گردانم، انسان به عمل می‌گوید من نسبت به تو زاهد بودم و اکنون برای من چه می‌کنی؟ عمل انسان می‌گوید من قرین تو تا در روز حشر هستم، انسان متأسفانه نسبت به عمل خوب که قرین او تا روز قیامت است بی‌توجه است./914/203/ب3

ارسال نظرات