۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۷۷۴۳
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان:

تلاوت قرآن ضامن سلامتی روح انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به خصوصیات مؤمنان در عصر انتظار، گفت: تلاوت قرآن ضامن سلامتی روح انسان است.
حجت الاسلام سيد هادي محمودي استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید هادی محمودی استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، شب گذشته در مسجد محمدیه خیابان جی، گفت: حفظ ارتباط با خداوند از مهم ترین وظایف انسان است.

 

وی در ادامه به تبیین واقعه عاشورا پرداخت و ابراز داشت: یکی از کارهایی که محبین امام حسین بعد از دهه محرم باید در پی آن باشند عبرت گیری از حادثه کربلا است و امان نامه ای که امام حسین(ع) در شب عاشورا از دشمن درخواست کرد از آن موارد است.

 

حجت الاسلام محمودی با بیان این که امام حسین(ع) برای ارتباط با خداوند، یعنی نماز خواندن و تلاوت قرآن از دشمن امان نامه طلب می کنند، گفت: انسان باید در هر شرایطی به واسطه نماز و تلاوت قرآن ارتباط خودش را با خداوند حفظ کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، «ملاک قبولی اعمال در روز قیامت، قبولی نماز است»، بیان داشت: رسیدن به نماز مقبول، شرایط زیادی دارد که یکی از این شرایط حفظ حالت توجه،خود را در محضر خداوند دیدن، در نماز است.

 

وی با اشاره به مصادیق واقعی کسانی که با نماز انس دارند، تصریح کرد: مأنوس ترین افراد با نماز، اهل بیت هستند و اگر کسی ادعا کند که شیعه است ولی نماز برایش بی اهمیت باشد، دروغ می گوید.

 

حجت الاسلام محمودی با توجه به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند، «شفاعت ما اهل بیت به سبک شمارنده نماز نمی رسد»، بیان داشت: بی نصیبی از شفاعت اهل بیت، متوجه کسانی است که نماز را سبک می شمارند، وای بر کسی که نمازش را بدون دلیل ترک کند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه ابراز داشت: یک نماز حقیقی از همراهی ظاهر نماز یعنی توجه به رکوع و سجودها و حقیقت نماز یعنی پذیرش ولایت امیرالمؤمنین، به وجود می آید.

 

حجت الاسلام محمودی در پایان افراد را به تلاوت قرآن توصیه کرد و افزود: بسیاری از بیماری های روحی که افراد به آن مبتلا هستند، به واسطه قرآن خواندن درمان می شود./867/202/ب3

ارسال نظرات