۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۷۵۰

خشم کاسبان تحریم از هوشمندی رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ نامه حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره برجام و تاکیدات صریح ایشان درباره الزامات اجرایی توافق هسته‌ای، موجب خشم و سرخوردگی رسانه‌های ضدانقلاب شد.
نامه رهبري

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، چهارشنبه هفته گذشته، رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای تاریخی خطاب به رئیس‌جمهور، در 9 بند شروط مهمی را برای اجرای برجام تعیین کردند. تاکید بر این شروط گویای این واقعیت است که رهبر انقلاب متن برجام را به‌طور «مشروط» و صرفا در صورت رعایت آن محورها تایید کرده‌اند.

 

در بخشی از نامه فوق آمده است: «محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که درصورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ کشور منتهی شود». این فراز از نامه در حقیقت پاسخی است به جماعتی که با بزرگنمایی بی حد و حصر از برجام در پی آن بودند تا به هر نحو ممکن، دهان منتقدان را بسته و برخلاف مصالح ملی، این توافقنامه خسارت آفرین را بدون هیچ تغییری به مرحله اجرا برسانند.

 

از سوی دیگر تامل در توصیه‌های مقام معظم رهبری در این نامه تاریخی و انطباق آن با بیانات ایشان در دو سال اخیر، بر این موضوع صحه می گذارد که این توصیه‌ها ترجمان همان خط قرمز‌هایی است که ایشان پیش از این بارها بر ضرورت رعایت آن در توافق هسته‌ای تاکید داشتند.

 

نامه رهبر معظم انقلاب بازتاب بسیاری در رسانه های داخلی و خارجی داشت. در همین رابطه،رسانه های فارسی زبان معاند ملت ایران به تفسیر و بررسی این نامه تاریخی پرداختند و سعی کردند آن را به دستورالعملی برای مصرف داخلی تقلیل دهند.

 

خشم کاسبان تحریم از هوشمندی رهبر معظم انقلاب 

رسانه های معاند که در نقش پیاده نظام دشمن همواره منافع ملت ایران را پایمال کرده‌اند، از هوشمندی رهبر معظم انقلاب در تشخیص منافذ خطرآفرین برجام خشمگین شده و تلاش کردند تا حد ممکن جایگاه نامه فوق را تقلیل داده و «دستورات عالی ترین مقام نظام برای اجرا توسط دستگاه های ذی‌ربط» را «یک مجموعه موعظه و نصیحت» معرفی کنند.

ادعاهایی مانند « این نامه چراغ قرمزی است که چشمک زن است و با احتیاط می شود از آن عبور کرد» و یا « این نامه قابل تفسیر است و فقط مصرف داخلی دارد» در راستای این سیاست گذاری صورت گرفت.

 

رهبر معظم انقلاب در این نامه، ضمن رد نگاه ساده اندیشانه به دشمن با تاکید بر اصل تناظر در اقدامات ایران و رعایت امکان برگشت‌پذیری با توجه به احتمال بدعهدی طرف مقابل، تکلیف را به صراحت روشن کرده و تاکید کردند: «بنابراین از این پس هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریم‌ها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ نقض برجام است، در سراسر دوره‌ هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از‌جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد«.

 

نگاه واقع بینانه مقام معظم رهبری در خصوص رفتار دشمن علی الخصوص در موضوع تحریم‌ها، موجب خشم کاسبان تحریم شد. رسانه های معاند نظام در واکنش به این بخش از نامه از آن به عنوان «استخوان لای زخم» نام بردند و با ژستی حقوقی، پافشاری رهبر معظم انقلاب بر خاتمه رفتار خصمانه دشمن در موضوع تحریم‌ها با بهانه های واهی را مانعی در مسیر اجرای برجام دانستند.

 

در حال حاضر رسانه‌های بیگانه و دنباله‌های داخلی آن در تلاشند تا ابعاد این نامه تاریخی مورد غفلت قرار گیرد و نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری برجام به فراموشی سپرده شود.

پیاده نظام دشمن با عنوان کردن این موضوع که نامه رهبر ایران مصرف داخلی دارد در تلاشند تا بر ضمانت اجرایی آن خدشه وارد کنند. بنابراین لازم است تا تمامی دستگاه‌های ذیربط به اجرای بی‌قید و شرط دستورات رهبرمعظم انقلاب اقدام کنند. دستوراتی که صریح، شفاف و غیرقابل تفسیر در نامه ذکر شده است.

 

در بخشی از نامه فوق آمده است: «گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدی گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.» موضوع مهمی که در بیش از یک سال گذشته محور عمده سخنرانی‌ها و تذکرات رهبرانقلاب اسلامی به دست‌اندرکاران بوده است. در طول مذاکرات هسته‌ای در دو سال اخیر جریان رسانه‌ای غربگرا تلاش بسیاری انجام داد تا به ترویج امیدواری عبث و خوشبینانه به دشمن برای ایجاد گشایش و حل مشکلات اقتصادی بپردازد و در حال حاضر نیز این رسانه‌ها موضوع اقتصاد مقاومتی را در تفسیر نامه تا حد امکان به حاشیه می‌برند.

 

واکنش معاندین انقلاب اسلامی حکایت از آن دارد که چارچوب این نامه امید دشمن را ناامید و امکان نفوذ و استحاله جمهوری اسلامی را سد کرده است. بنابراین هرگونه سستی در فرآیند اجرایی شدن مفاد این نامه تاریخی و کم‌کاری در مسیر اجرای آن می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر کشور وارد کند./998/د102/س

 

منبع: روزنامه کیهان

ارسال نظرات