۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۷۵۳
آیت‌الله مهدوی:

رسیدن به نفس مطمئنه رسیدن به قله کمال است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رسیدن به نفس مطمئنه، رسیدن به قله کمال است، گفت: بعد از رسیدن به این مقام، یعنی نفس مطمئنه سرتاسر وجود انسان از یقین به خداوند اشباع می شود.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری، صبح امروز و در خیمه حسینی که در خیابان مهدیه برگزار شد، گفت: اطمینان به وجود خداوند از یقین به وجود او بالاتر است.

 

وی با بیان آیات بیست و هفتم تا سی ام سوره فجر که می فرماید« یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ، ارْجِعِى  إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً، فَادْخُلِى فِى عِبَادِى، وَادْخُلِى جَنَّتِى‏» افزود: مصداق بارز نفس مطمئنه در قرآن، وجود مطهر امام حسین(ع) است.

 

آیت الله مهدوی بیان داشت: رسیدن به نفس مطمئنه رسیدن به قله کمال است، چرا که بعد از رسیدن به این نفس یعنی نفس مطمئنه، سرتاسر وجود انسان، از یقین به خداوند اشباع می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان مفهوم نفس مطمئنه تصریح کرد: حصول نفس مطمئنه برای انسان معلول خروج فکر او از شک و تردید نسبت به وجود خداوند است.

 

وی ابراز داشت: یقینی که بازگشتی از آن به سمت تردید نباشد، همان اطمینان است، پس اطمینان به وجود خداوند، از یقین به وجود او بالاتر است.

 

آیت الله مهدوی شک را بیماری فکری و سلامت فکری را در حصول یقین دانست و گفت: اگر بین پنجاه درصد تا نود و نه درصد نسبت به وجود خداوند یقین داشته باشیم، هنوز یک درصد به بیماری شک مبتلا هستیم.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه علامت یقین کامل را تشریح کرد و افزود: یقین به خداوند زمانی حاصل می شود که انسان بدون ذره ای تعصب، یعنی با عقلش وجود خداوند را بپذیرد.

 

وی ابراز با بیان این که اطاعت بی چون و چرا از خداوند را در این زمینه راه گشا دانست و ابراز داشت: تلاش در راستای اجرای اوامر الهی، هر لحظه انسان را به یقین نزدیک تر و از شک و تردید دورتر می کند.

 

آیت الله مهدوی در پایان به رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: انسانی که به نفس مطمئنه می رسد، حاضر است تمام هستی اش را برای کسب رضایت خداوند خرج کند./867/202/ب3

ارسال نظرات